شهید آوینی
 
کتاب «آرای عرفانی آیت‌الله شاه آبادی در آثار امام خمینی(ره)» منتشر شد
کتاب «آرای عرفانی عارف حکیم آیت‌الله میرزا محمد علی شاه آبادی در آثار امام خمینی(ره)» به قلم نیره دشتبان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(، این کتاب که شرح آرای عرفانی آیت‌الله شاه آبادی در آثار امام خمینی(ره) است ،توسط پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گرد‌آوری شده‌است.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده‌است : «عرفان، یک بیداری تدریجی و راهی برای وصول به اصل وجود آدمی است. در حقیقت طریقه‌ای است که در کشف حقایق جهان، نه بر عقل و استدلال، بلکه عمل، اصل و اساس کار است. برای رسیدن به آگاهی عرفانی، باید سیر و سلوک کرد و از مراتب و درجاتی گذشت. از همین جاست که عرفان به دو قسمت عملی و نظری تقسیم می‌شود. عرفان عملی عبارت است از؛ اجرای یک برنامه دقیق و پر مشقت که برای گذشتن از مراحل و منازل و رسیدن به مقامات و احوالی صورت می‌گیرد.»

کتاب «آرای عرفانی عارف حکیم، آیت‌الله میرزا محمد علی شاه آبادی در آثار امام خمینی(ره)» در بخش اول به عرفان نظری می‌پردازد و مسائل تنزیه و تشبیه، اسماء و صفات، مکاشفه و عالم خیال، انسان کامل یا حقیقت محمدیه، ولایت و نبوت، فطرت، سعادت و شقاوت را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در بخش دوم کتاب عرفان عملی را در حوزه‌های؛ نقش عزم در سیر و سلوک، ریاضت، حضور قلب، پرهیز از حب دنیا و استقامت را نشان می‌دهد.
 
بخش بعدی کتاب نیز درباره زندگینامه آیت‌الله شاه‌آبادی است که به بیان اجمالی سیر زندگی علمی، استادان، شاگردان، تالیفات، آثار علمی و نگاهی کوتاه به سجایای اخلاقی و عرفانی آیت‌الله شاه‌آبادی اشاره دارد.

کتاب «آرای عرفانی عارف حکیم آیت‌الله العظمی میرزا محمدعلی شاه‌آبادی در آثار امام خمینی(ره)» در 225صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 20000 ریال از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده‌است

منبع:سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo