شهید آوینی
 
یادواره شهدای دانشجوی استان هرمزگان برگزارشد
 بندرعباس یازدهمین یادواره شهدای دانشجوی استان هرمزگان با حضور فرماندهان ارشد نظامی استان، اساتید دانشگاهها و دانشجویان برگزار شد.

در بندرعباس، سردار سرتیپ پاسدار احمد متولیان عضو شورای عالی احیای امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه این مراسم که شب گذشته به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد، گفت: جوانی موسم رستگاری و تقوا در حد اعلای آن است و بهره گیری از لحظات جوانی و پویایی این سنین می تواند راه بلند سعادت و سربلندی ابدی را برای انسان تضمین کند.

وی گفت: از 218 هزار و 867  شهید جنگ تحمیلی، بیش از 39 درصد آنان بسیجی بودند واز این میزان میانگین سنی شهدای 16 تا 20 سال در میان آنان 7/42 درصد و 21 تا 25 سال نیز به حدود 30 درصد می رسد و این خود نشانگر این موضوع است که بیش از 71 درصد از شهدای جنگ را جوانان 16 تا 25 سال تشکیل می دادند که در اوج جوانی با گذشتن از تمامی هواهای نفسانی، راه بلند شهادت را انتخاب و به معبود خود رسیدند.

سردار متولیان خاطر نشان کرد، بررسی پیام شهدای جنگ از طریق دست نوشته ها و وصایای آنان چند نکته مشترک میان تمامی آنها را به اثبات می رساند و آن تاکید مداوم تمامی شهدا بر تبعیت از امام وولی فقیه و پیشه کردن تقوا در زندگی است.

وی عنوان کرد: همواره بزرگترین آسیب دشمنان به یک انقلاب چهره های سرشار از تزویر و ریا منافقین است که با ناجوانمردی و خیانت راه شکست خواست ملتها را دنبال می کنند و به فضل خداوند و رهبریهای رهبر فرزانه انقلاب این جماعت در مواجه با انقلاب اسلامی ناتوان و شکست خورده اند.

عضو شورای عالی امر به معروف تاکید کرد: بزرگترین خدشه به انقلاب بی توجهی نسل جوان کشور به آینده انقلاب است و اگر خواستار جامعه ای پویا، متعهد و معتقد هستیم باید راه مشارکت و حضور جوانان در جامعه را هموار و نسبت به نقش دهی به آنان در جامعه فعالتر عمل کنیم.

در بخش دیگری از این یادواره اساتید دانشگاه نیز هر کدام به بیان فرازهایی از خاطرات خود با شهدا پرداختند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo