شهید آوینی
 
انتقاد بازرس ويژه سازمان ملل از تبعيض‌نژادی عليه مسلمانان آنگولا

بازرس ويژه سازمان ملل متحد در امر حقوق بشر طی سفر خود به آنگولا، با ارائه گزارشی ضمن انتقاد از ايجاد محدوديت و تبعيض‌نژادی عليه مسلمانان اين كشور از بستن مساجد در آنگولا ابراز نگرانی‌كرد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی المسلمه، «أسماء جهانگير»، بازرس ويژه سازمان ملل متحد در امر حقوق بشر در گزارش خود اعلام‌كرد: پليس آنگولا به تازگی چهار مسجد را در «لواندا»، پايتخت اين كشور بسته‌‌است و رسانه‌های تبلغياتی آنگولا نيز مسلمانان را به تروريست‌بودن متهم‌می‌كنند.

وی در ادامه گزارش خود، اقدامات پليس آنگولا در بستن مساجد را دخالتی غيرقانونی در امر آزادی اديان تلقی‌كرد و افزود: اين اقدام ضداسلامی در حالی انجام‌می‌شود كه دولت اين كشور تاكنون هيچ قانون مشخصی برای تعطيلی اماكن دينی و مساجد درنظرنگرفته‌است.

گزارش أسماء جهانگير كه شرح و تفصيل آن در آغاز سال آينده ميلادی از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشرمی‌شود، نشان‌می‌دهد: مسلمانان در زندان‌های آنگولا از حقوق اوليه خود محروم‌هستند و رسيدگی به حقوق آن‌ها از سوی مسئولان آنگولايی مورداهمال قرارمی‌گيرد.

يادآوری‌می‌شود بر اساس آمارهای رسمی، در حال حاضر كشور آنگولا 12 ميليون‌نفر جمعيت دارد كه 90 هزارنفر آن‌ها مسلمان هستند، درحالی‌كه دين اسلام در قانون اساسی اين كشور، هنوز به رسميت شناخته‌نمی‌شود.

از سوی ديگر، درپی مهاجرت مسلمانان از كشورهای غرب آفريقا مانند نيجريه، سنگال و نيجر به آنگولا، تعداد اقليت مسلمان در اين كشور روبه افزايش‌‌است. 

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo