شهید آوینی
 
نرم‌افزار چندرسانه‌ای «سيد اهل قلم» عرضه شد

نرم‌افزار چندرسانه‌ای «سيد اهل قلم» حاوی آثار شهيد مرتضی آوينی، اسناد مرتبط، تصاوير، صوت، فيلم و زندگينامه، از سوی نشرشاهد منتشر شد.

نرم افزار حاضر مجموعه ای از اطلاعات شهيد سيد مرتضی آوينی است كه حاوی حدود 2100صفحه متن،80 تصوير و سند،270دقيقه صوت و100دقيقه فيلم است.

اطلاعات اين نرم‌افزار چندرسانه‌ای به صورت كاملاً دسته‌بندی شده و با قابليت جستجو بر روی تمامی متون در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

نشرشاهد تاكنون نزديك به 60 عنوان نرم‌افزار چندرسانه‌ای با مضمون ايثار و شهادت منتشر كرده‌است.

نرم‌افزار جامع خرمشهر شهر مقاومت، شهيد سرلشگر پاسدار احمد كاظمی، محمد جهان‌آرا، يدالله كلهر، محمود كاوه، روحانی شهيد حجت‌الاسلام محمدحسن شريف قنوتی، مجله الكترونيكی مردان آسمانی و قبله اول(مسجد الاقصی) از ديگر عناوين نرم‌افزارهای منتشر شده از سوی اين مؤسسه است.

علاقه‌مندان برای تهيه اين نرم‌افزار می‌توانند با مؤسسه فرهنگی هنری شاهد تماس حاصل كنند.

شهيد سيد مرتضی آوينی در شهريور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصيلات ابتدايی و متوسطه‌ی خود را در شهرهای زنجان، كرمان و تهران به پايان رساند و سپس به عنوان دانش‌جوی معماری وارد دانشكده‌ی هنرهای زيبای دانشگاه تهران شد او از كودكی با هنر انس داشت؛ شعر می‌سرود داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌كرد تحصيلات دانشگاهی‌اش را نيز در رشته‌ای به انجام رساند كه به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از پيروزی انقلاب اسلامی معماری را كنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به فيلم‌سازی پرداخت.

شهيد آوينی فعاليت‌های مطبوعاتی خود را در اواخر سال 1362، هم زمان با مشاركت در جبهه‌ها و تهيه‌ی فيلم‌های مستند درباره‌ی جنگ، با نگارش مقالاتی در ماهنامه‌ی «اعتصام» ارگان انجمن اسلامی آغاز كرد.

سال‌های 1368 تا 1372 دوران اوج فعاليت مطبوعاتی شهيد آوينی است. آثار او در طی اين دوره نيز موضوعات بسيار متنوعی را شامل می‌شود. هرچند آشنايی با سينما در طول مدتی بيش از ده سال مستندسازی و تجارب او در زمينه‌ی كارگردانی مستند و به‌خصوص مونتاژ باعث شد كه قبل از هرچيز به سينما بپردازد. ولی اين مسئله موجب بی‌اعتنايی او نسبت به ساير هنرها نشد. او در كنار تاليف مقالات تئوريك درباره ماهيت سينما و نقد سينمای ايران و جهان، مقالات متعددی در مورد حقيقت هنر، هنر و عرفان، هنر جديد اعم از رمان، نقاشی، گرافيك و تئاتر، هنر دينی و سنتی، هنر انقلاب و... تاليف كرد كه در ماهنامه‌ی «سوره» به چاپ رسيد. 

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo