شهید آوینی
 
شكنجه نظاميان و نابود كردن اسناد افتضاحي بزرگ براي حكومت آمريكا است

امام جمعه موقت تهران درباره نابود كردن اسناد و آثار شكنجه نظاميان آمريكايي در زندان گوانتانامو گفت: اين يك افتضاح بزرگ براي حكومت آمريكا است.

سيد احمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: آمريكايي ها خود دستور مي دهند عده‌اي دستگير شوند، بعد شكنجه‌يشان مي‌كنند و سپس دستور مي دهد فيلمبرداري شود و بعد از آن كه همگان در جريان اين فجايع قرار گرفتند، دستور به نابود كردن اسناد آن مي دهند.

وي خطاب به كانديداها، هواداران و جريانات سياسي اظهار داشت: پيروزي اخلاقي مهمتر از پيروزي سياسي است. اگر با خوش اخلاقي در انتخابات شركت كنيد حتي اگر پيروز نشويد باز هم پيروز انتخابات مي‌شويد. ولي اگر با بد اخلاقي پيروز شويد شما بازنده انتخابات هستيد.

وي بعضي از حركت‌ها و مصاحبه‌ها را بد اخلاقي هم ندانست و گفت:برخي از آنها بوي خيانت مي‌دهد.

خاتمي در اين باره تصريح كرد: گاهي بعضي از حركت ها و مصاحبه‌ها بد اخلاقي هم نيست و بوي خيانت مي‌دهد مثلاً آقايي مصاحبه كرده و خطاب به مخالفان نظام در خارج از كشور گفته اگر شما قطعنامه‌ سوم را امضاء كنيد براي آن گروه كه طرفدار شما در ايران است بهتر است و بعضي‌ اشخاص ديگر با طرح اختلاف قوميتي‌ مي‌خواهند كرسي مجلس را تصاحب كنند.

وي به اين دسته از افراد و جريانات گفت: آيا اين نمك خوردن و نمكدان شكستن نيست؟ بر سر سفره آزادي كه اين نظام در اختيار شما قرار داده نشسته‌ايد و منافع نظام را زير سؤال مي‌بريد.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: همه ‌بايد در مسير اعتلاي نظام حركت‌كنيم و خدا را در همه حال ناظر بدانيم. نظام اسلامي براي ما عزيز است و مهم بقا و ثبات نظام است.
وي ضمن تسليت شهادت امام باقر (ع) به مسائل مهم داخلي و خارجي ايران پرداخت.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به در پيش بودن عيد سعيد قربان به نمازگزاران توصيه كرد تا حتي المقدور نماز عيد سعيد قربان را با شكوه هر چه تمامتر بجا آورده و سنت موكد قرباني را فراموش نكنند.

وي با اشاره به ديدار اعضاء شوراي عالي انقلاب فرهنگي با مقام معظم رهبري در هفته گذشته از تأكيد ايشان براي دومين بار نسبت به قضيه مهندسي فرهنگي سخن و افزود: فرهنگ به عنوان فضاي تنفس جامعه و همه اقدامات كشور بايد به سمت تعالي فرهنگي انجام شود.

خاتمي افزود: مهندسي فرهنگي يعني ايده‌آل اسلام، يعني جامعه‌اي آزاد و پر نشاط با اعتماد به نفس مسئولين شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد برنامه ريزي‌هاي خود را به سمت فرمايشات معظمه له انجام دهد.
وي با يادآوردي به اين نكته كه استارت اجرايي انتخابات مجلس هشتم در هفته گذشته زده شده گفت: حرف در باب انتخابات زياد است كه سعي بر آن دارم كه هر هفته مواردي را اشاره كنم.

خاتمي با اشاره به 27 آذر روز شهادت شهيد حوزه و دانشگاه شهيد مفتح تأكيد كرد: اين شهيد بزرگوار كه به درستي روز شهادت وي روز وحدت حوزه و دانشگاه ناميده شده تلاش هاي فراواني در جهت برقراري ارتباط مفيد و مؤثر بين اين دو نهاد انقلابي انجام داده شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روند پيروزي انقلاب اسلامي و نقش دانشجويان در اين پيروزي اظهار داشت: نظام اسلامي بعد از چندين سال حكومت ظلم به پيروزي رسيد كه نقش دانشجويان بسياري پررنگ بود و دانشجويان بايد امروز قدر حضور خود در عرصه‌هايي مانند انقلاب و تسخير لانه جاسوسي دشمن را بدانند هر چند بعضي افراد از كار خود پشيمانند اما اين حركت مقدسي بود و پشيماني معنايي ندارد.

وي با اشاره به مرحله جديد طرح امنيت اجتماعي تصريح كرد: اين را باور كنيد كه مردم مي‌خواهند نواميس آنها با كرامت در كوچه و خيابان تردد كنند و اين خواسته تمام مردم و متدينين است البته ما خواستار رفتار مهرآميز هستيم.

خاتمي در اين باره يادآور شد: دشمن در صدد آندولوسي كردن كشور است و بعضي‌ها بدون توجه به اين مطلب صحبت‌هايي مي‌كنند و ما به آنها مي‌گوييم لااقل اگر كمك نمي‌كنيد كار ما را خراب نكنيد، يكي از مسئولين مي‌گفت مشكل ما لباس كوتاه خانم ها نيست. مشكل ما عدالت است و من در پاسخ به آن مي‌گويم ما مشكل دين داريم و ما در پي جامعه كوچه و خيابان ديني هستيم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخي از مسائل خارجي اخير در مورد گزارش 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا تأكيد كرد: اين گزارش چند نكته خوب و چند نكته نادرست دارد.
خاتمي عدم داشتن سلاح هسته‌اي براي ايران، روند صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در سال 2003 و جهش جدي ايران در عرصه هسته‌اي در سال 2007 را از نكات مثبت اين گزارش بر شمرد.

وي در مورد موارد نادرست گزارش 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا اظهار داشت: اينكه ايران قبل از سال 2003 دنبال سلاح هسته‌اي بوده است دروغ است و اين مسئله كه با فشار امريكا دست از توليد سلاح هسته‌اي برداشته دروغي بزرگ‌تر از دروغ اول است. در مجموع نبايد اين گزارش را پيروزي بزرگ سياسي بدانيم و نه از كنار آن بي‌اهميت عبور كنيم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاري كنفرانس منامه و سخنراني وزير دفاع آمريكا در اين كنفرانس تصريح كرد: آمريكا به دنبال اين است كه كشورهاي عربي مسلمان همسايه ايران را وارد سيستم دفاع موشكي خود كند اما به لطف خدا وزير دفاع آمريكا آنچنان مفتضحانه در اين كنفرانس صحبت كرد كه كه حضار به استهزاء او پرداختند.

وي با تأكيد بر اين نكته افزود: ما ثابت كرديم از بهترين همسايگان كشورهاي عربي هستيم و به آنها مي‌گويم مراقب رفتارهاي آمريكا باشند و مطرح كردن بحث جزاير سه گانه از شگردهاي آمريكا در جهت ايجاد اختلاف بين كشورهاي عربي با ايران است.

خاتمي درباره نابود كردن آثار شكنجه نظاميان آمريكايي در زندان گوانتانامو بيان داشت: اين يك افتضاح بزرگ براي حكومت آمريكا است كه خود دستور مي دهند عده‌اي دستگير شوند، بعد شكنجه‌يشان مي‌كنند و سپس دستور مي دهد فيلمبرداري شود و بعد از آن كه همگان در جريان اين فجايع قرار گرفتند، دستور به نابود كردن اسناد آن مي دهند.
وي در مورد سخنان نخست وزير انگليس مبني بر خروج نظاميان خود از شهر بصره اظهار داشت: اين يك پيروزي بزرگ در اثر مقاومت مردم عراق است، البته نخست وزير انگليس گفته ‌است تا 10 سال ديگر در افغانستان مي‌مانيم و ما در جواب آنها مي‌گوييم شما در افغانستان هم شكست مي‌خوريد زيرا نتوانستيد جلوي كشت مواد مخدر در افغانستان را بگيريد و زمان حضور شما ميزان كشت سه برابر شده و طالبان كه مظهر تروريست است به راحتي در افغانستان فعاليت مي‌كند.

وي در پايان خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به حمله تروريستي به يك مقام بلند پايه ارتش لبنان اين امر را گامي براي تضعيف در اتحاد بين گروه‌هاي لبناني در آستانه رفع تشنج و تعيين رئيس جمهور دانست و خاطرنشان كرد: آنها نمي‌خواهند لبنان روي خوش ببيند.

منبع:خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo