شهید آوینی
 
كميته پيگيری مطالبات مقام معظم رهبری از وزارت علوم تشكيل شده است

به‌منظور بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از وزارت علوم كميته‌ای در اين وزارتخانه تشكيل شده است كه بررسی هماهنگی و ارتباط مستمر حوزه و دانشگاه از جمله فعاليت‌های آن است.

«محمدمهدی زاهدی» وزير علوم تحقيقات و فناوری در نخستين همايش مسئولان بسيج دانشجويی دانشگاه‌های دولتی كشور در مشهد با اعلام اين خبر گفت: در زمينه اسلامی شدن دانشگاه‌ها راهبردی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصويب رسيده و در سه حوزه استاد، متون درسی و دانشجو كارهای بزرگی آغاز شده است.

وی افزود: اصلاح آيين‌نامه ارتقای اعضای هيأت علمی دانشگاه‌ها، بازنگری در متون درسی، هماهنگی و ارتباط مستمر حوزه و دانشگاه از جمله برنامه‌های در دست اقدام وزارت علوم در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است.

زاهدی افزايش كمی دانشجو را از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و درباره كيفيت دانشگاه‌ها اظهار كرد: قبول دارم دانشگاه پيام نور در برخی شهرستان‌ها ضعيف عمل كرده است.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام توسط ايران انجام می‌شود و دانشگاه‌های برتر در اين رتبه‌بندی مورد حمايت سازمان كنفرانس اسلامی قرار می‌گيرند

وی تصريح كرد: در زمينه مطالبات مقام معظم رهبری از وزارت علوم كارهای بسيار زيادی انجام شده و شايد يكی از نقاط ضعف در اين زمينه عدم اطلاع‌رسانی بوده است.

وزير علوم يكی از اين كارهای بزرگ را تجديد نظر در اساسنامه پذيرش دانشجو در تربيت مدرس از سال آينده بيان كرد و افزود: ضابطه اعطای بورس به داخل و خارج تغيير كرده و آيين‌نامه جذب اعضای هيات علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تجديد نظر قرار گرفته و به تصويب شورا رسيده است.

وی تصريح كرد: با وجودی كه رشته‌های جديد مرتبط با علوم انسانی طراحی شده ولی كشور به خيلی از رشته‌های علوم انسانی نياز دارد كه هم اكنون وجود ندارد، از سويی سه هزار رديف استخدامی جديد برای جذب هيئت علمی در وزارت علوم اختصاص داده شده است كه تا پايان امسال حداقل دوهزار نيروی متعهد وارد دانشگاه‌های پيام نور سطح كشور می‌شوند.

وزير علوم همچنين درباره جهت‌گيری وزارت علوم در تحقق چشم‌انداز بيست ساله كشور گفت: باور داريم زودتر از زمان تعيين‌شده به چشم‌انداز می‌رسيم.

وی با بيان اين كه توسعه پارك‌های علم و فن‌آوری در سراسر كشور از استراتژی‌های وزارت علوم است، ولی 15 استان در كشور پارك علم و فن‌آوری ندارند، تصريح كرد: در زمينه فناوری هسته‌ای و نانوتكنولوژی در مقام اول منطقه قرار داريم و بايد اين برتری را حفظ كنيم.

زاهدی از رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام توسط ايران خبر داد و گفت: دانشگاه‌های برتر در اين رتبه‌بندی مورد حمايت سازمان كنفرانس اسلامی قرار می‌گيرند.

وزير علوم با اشاره به توسعه تحصيلات تكميلی به‌ويژه دوره دكترا در كشور تصريح كرد: ظرف دو سال گذشته در اين زمينه 50 درصد رشد داشته‌ايم و امسال نيز 50 درصد رشد خواهيم داشت.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo