شهید آوینی
 
همايش «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی» در دانشكده علوم قرآنی تهران برگزار می‌‌شود

همايش «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی» به همت دفتر مركزی دانشكده علوم قرآنی نيمه اول اسفندماه 1386 در تهران برگزار می‌شود.

همزمان با سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، دفتر مركزی دانشكده علوم قرآنی، اسفندماه سال جاری همايشی با عنوان «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی» را برگزار می‌كند.

بنابر اين‌گزارش، اين دبيرخانه از عموم علاقه‌مندان، اساتيد و صاحبنظران دعوت كرده است تا مقالات خود را تا پايان دی ماه 1386 به دبيرخانه همايش، به نشانی تهران، خيابان حافظ، خيابان سرهنگ سخايی، دفتر مركزی دانشكده‌های علوم قرآنی كشور ارسال كنند.

 همايش‌«قرآن،اتحاد‌ملی‌و‌انسجام‌اسلامی»:

موضوع‌ مفهوم شناسی اتحادملی و انسجام اسلامی در قرآن مجيد، با عناوينی همچون «حقيقت و هويت اتحاد ملی از منظر قرآن مجيد»، «حقيقت و هويت انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد»، «مبانی اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد»، «مصاديق قرآنی اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «ضرورت اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد» و «مليت و قوميت از منظر قرآن مجيد»، يكی از محورهای اين همايش است.

موضوع‌ «مفهوم‌شناسی اتحاد ملی و انسجام اسلامی در قرآن مجيد»، با عناوينی همچون «حقيقت و هويت اتحاد ملی از منظر قرآن مجيد»، «حقيقت و هويت انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد»، «مبانی اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد»، «مصاديق قرآنی اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «ضرورت اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد» و «مليت و قوميت از منظر قرآن مجيد»، يكی از محورهای اين همايش است.

از ديگر محور‌های همايش «قرآن، اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، موضوع «عوامل و موانع تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد» با عناوينی همچون، «شعائر الهی و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «فرضيه قرآنی تقيه و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «قاعده نفی سبيل و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «صفح و عفو و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «مديريت افكار عمومی از منظر قرآن مجيد»، «عوامل ايجاد تفرقه از منظر قرآن مجيد»، «نقش دشمنان در تضعيف و تخريب اتحاد ملی و انسجام اسلامی از منظر قرآن مجيد» و «روابط متقابل حكومت و مردم و نقش آن در اتحاد ملی و انسجام اسلامی» است.

موضوع «قرآن، محور اتحاد ملی و انسجام اسلامی در عصر حاضر»، با عناوينی همچون «راه‌كارهای سوق دادن جامعه اسلامی به‌سمت قرآن و معارف قرآنی»، «جايگاه فعاليت‌های قرآنی و فعالان قرآنی در اتحاد ملی و انسجام اسلامی»، «مديريت افكار عمومی با بهره‌گيری از معارف قرآنی»، «راه‌كارهای گردهمايی دولت‌های اسلامی با محوريت قرآن مجيد» و «راه‌كارهای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و نقش آن در اتحاد ملی» از ديگر محورهای اين همايش اعلام شده است.

همچنين، علاقه‌مندان به شركت در اين همايش می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 66705075، داخلی 110 تماس حاصل كرده يا مقالات خود را از طريق سايت www.quranu.ir اقدام ارسال كنند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo