شهید آوینی
 
ستاد پيگيری مطالبات رهبری در حوزه علميه قم تشكيل می‌شود

مقام معظم رهبری ديدگاه‌های عالمانه‌ای را در مناسبت‌های مختلف درباره حوزه‌های علميه مطرح كرده‌اند و بايد با پرهيز از افراط و تفريط و توجه به ويژگی‌های حوزه برای تحقق آنها برنامه‌ريزی و تلاش كرد.

آيت‌الله «حسينی بوشهری»، نايب‌رئيس جامعه مدرسين، در جمع معاونين، مديران و كاركنان مركز مديريت حوزه علميه قم در مدرسه عالی دارالشفاء، با بيان اينكه ديدگاه‌های مقام معظم رهبری برخاسته از اشراف عالی ايشان بر نيازها و اولويت‌های حوزه است گفت: بزرگان، اعضای جامعه مدرسين و شورای عالی و مديريت حوزه علميه قم، همواره نسبت به فرمايشات ايشان دغدغه جدی داشته‌اند و از سوی جامعه مدرسين، ستاد پيگيری مطالبات رهبری از حوزه تشكيل می‌شود.

وی افزود: مديريت و مجموعه نهادهای حوزه در اين ستاد حضور خواهند يافت و جامعه مدرسين، نبض كار را در اين خصوص برعهده خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش ديگری از سخنان خود، بر ضرورت مديريت تحول در حوزه بنابر فرمايشات مقام معظم رهبری تأكيد كرد و اظهار كرد: همواره حوزه‌های علميه از روند تكاملی برخوردار بوده است.

وی گفت: اگر چه ممكن است در برخی برهه‌ها به خاطر شرايط خفقان‌آور حاكمان ظلم و جور، حوزه‌ها در محاق رفته باشند، اما هر جا فرصتی فراهم شده، حوزه‌های علميه با حضور مراجع و بزرگان و شخصيت‌های علمی در عرصه‌های مختلف درخشيده‌اند.

نايب‌رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: امروز حوزه به بركت انقلاب اسلامی و هدايت‌های امام، مقام معظم رهبری و مراجع عظام، جهانی می‌انديشد و جهانی حركت می‌كند.

وی با تأكيد بر مديريت حوزه‌ها و مراكز علمی با توجه به اقتضائات زمانی گفت: ادبيات و فضای فكری و فرهنگی جامعه نسبت به گذشته تفاوت پيدا كرده است و در برنامه‌ريزی‌ها بايد به اين تغيير و تحول توجه داشت.

‌آيت‌الله حسينی بوشهری، تلاش كاركنان مركز مديريت حوزه علميه قم برای انجام امور به نحو احسن را خواستار شد و اظهار كرد: كاركنان مركز مديريت حوزه، با بهترين قشر يعنی سربازان امام عصر(عج) ارتباط دارند و لذا تمام تلاش شان بايد در راستای جلب رضايت آن حضرت باشد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo