شهید آوینی
 
آيت‌الله‌ مكارم شيرازی: در برخورد با تهاجم فرهنگی انفعالی عمل نكنيم

آيت‌الله‌ مكارم شيرازی در ديدار سرپرست وزارت ‌آموزش و پرورش گفت: زمانی ‌كه اروپا، قرون وسطای خود را طی می‌كرد و در ظلمت بود، علمای اسلام سردمدار علوم بودند، اكنون نيز بايد سوابق علمی دانشمندان اسلام در كتاب‌های درسی تدوين شود و در اختيار جوانان قرار بگيرد تا همه بدانند دانشمندان اسلامی پايه‌گذار علوم بوده‌اند.

‌آيت‌الله‌ مكارم شيرازی تأكيد كرد: آموزش و پرورش اسلامی بايد در برنامه‌ها، كتب بيمه شود و كتب درسی مورد پالايش قرار گيرد و برنامه‌ريزی نيز به صورت دقيق باشد تا مرحله به مرحله قابل اجرا شود.

وی گفت: همكاری آموزش و پرورش و حوزه بايد مستمر باشد، چون مسايل دينی از ظرافت خاصی برخوردار است و بايد عده‌ای انتخاب شوند و در اين زمينه مسئوليت‌پذير باشند و بايد در گزينش افراد دقت لازم صورت گيرد.

وی در ادامه خاطرنشان كردند: امروزه دريچه‌های گوناگونی از طريق ماهواره و اينترنت به روی جوانان گشوده شده و می‌خواهند عقايد آنان را تخريب كنند و نبايد حالت انفعالی به خود بگيريم، زيرا هر چه آنها قوی به ميدان بيايند، فرهنگ غنی اسلام جواب‌گوی آنها است و بايد از برنامه انرژی هسته‌ای عبرت بگيريم و در مقابل آنها ايستادگی كنيم.

‌آيت‌الله‌ مكارم شيرازی افزود: بايد ملتی پيشرو باشيم و برای اين هدف استعدادهای درخشان را بسيج كنيم و زيربنای اين كار از آموزش و پرورش شروع می‌شود و دانشگاه آن را ادامه می‌دهد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo