شهید آوینی
 
عمل به قرآن موجب همگرایی و وحدت مسلمانان می‌شود

عابدی کر امام جمعه بندر ترکمن گفت: اگر همه مسلمین نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند وحدت ایجاد خواهد شد.

عابدی کر امام جمعه بندر ترکمن در خصوص عوامل ایجاد وحدت بیشتر بین مسلمانان گفت: عامل بزرگ انسجام و وحدت مسلمین التزام به قرآن است. اگر همه مسلمانان به قرآن عمل کنند با توجه به اینکه هدف و مقصد یکی است موجب همگرایی و وحدت می شود .

وی خاطرنشان کرد: خداوند برای هدایت انسانها هم پیامبران را فرستاده است و هم قرآن را. باید به قرآن عمل کنیم تا اهل الله بشویم. با گفتن عسل دهان شیرین نمی شود، باید واقعا به قرآن عمل کنیم. تنها با گفتن اسلام یا قرآن یا پیامبر ما مسلمان نمی شویم. در اینصورت با یکی شدن راه و پیروی کردن از کلمه توحید که همانا قرآن است به توحید کلمه و وحدت خواهیم رسید.

امام جمعه بندر ترکمن افزود: عامل مهم دیگر محبت است. اگر همه مسلمین نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند وحدت ایجاد خواهد شد.

عابدی کر اظهار داشت: ما الان در یک شهری زندگی می‌کنیم که نیمی ار آن سنی و نیمی شیعه هستند . 47 سال است که در این شهر مثل برادر باهم زندگی می کنیم و مشکلی نداریم. من 30 سال در مدرسه تعلیمات دینی درس می دادم و دانش آموزان نمی دانستند که من سنی هستم .

وی با اشاره به ارتباط خوب شیعیان و اهل تسنن در ایران و خدمات مطلوب دولت به اهل تسنن، در مورد برخی شایعات دشمنان پیرامون عدم توجه مناسب جمهوری اسلامی به اهل تسنن با هدف ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و جمهوری اسلامی گفت: کسانیکه چنین مطالبی را مطرح می کنند دوستان ما نیستند بلکه دشمنان ما هستند. حقیقت را نباید کتمان کرد ما با شیعیان زندگی می‌کنیم و مشکل خاصی نداریم.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo