شهید آوینی
 
نهمین جشنواره جوان خوارزمی در 25 آذر برگزار می‌شود

دکتر محمد حسن ایلکانی امروز در نشست خبری جشنواره خوارزمی با بیان این مطلب گفت: به منظور تشویق نوجوانان نوآور، ارج نهادن به پژوهشگران و نوآوران، کمک به شناسایی و جذب و پرورش استعدادهای کشور، فراهم آوردن بستر مناسب برای برقراری تعامل میان نوجوانان و کمک به فرهنگ نوآوری و خلاقیت در میان نوجوانان با همکاری وزارت آموزش و پرورش از برگزیدگان نهمین جشنواره خوارزمی تقدیر می شود.

وی با بیان این که این جشنواره در بخشهای دانش آموزی، آزاد و دانشجویی برگزار می شود، افزود: در بخش دانشجویی و آزاد 1305 طرح در گروههای تخصصی علوم انسانی، صنایع شیمیایی، بیوتکنولوژی و علوم پایه پزشکی، مواد و متالورژی، برق و کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، مکانیک، هنر و معماری و عمران دریافت شده است که از این میان 23 طرح برگزیده شده اند.

ایلکانی تعداد طرحهای ارسالی بخش دانش آموزی شاخه نظری، پیش دانشگاهی، فنی و حرفه ای و کار و دانش را 21 هزار و 513 طرح ذکر کرد و گفت: در گروههای تخصصی برق و الکترونیک، کامپیوتر، فیزیک، شیمی، عمران، مکانیک، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، ادبیات و زبان فارسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر پس از داوری 35 طرح انتخاب شد.

دبیر جشنواره جوان خوارزمی، دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، صنعتی اصفهان، اصفهان، علم و صنعت، تربیت مدرس، زنجان، امیرکبیر و سمنان را از جمله مراکز آموزشی دانست که در نهمین جشنواره خوارزمی برگزیده شده اند.

وی به ارائه تسهیلات به برگزیدگان اشاره کرد و گفت : طبق آیین نامه مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، برگزیدگان رتبه های اول تا سوم به سه روش می توانند در مراکز آموزشی ادامه تحصیل دهند. این افراد می توانند تقاضای خود را در رشته مربوط با طرح ابتکاری خود ارائه دهند و در صورت موافقت دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

ایلکانی روش دوم را شرکت در آزمون سراسری عنوان کرد و افزود: در صورت کسب 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده آزاد در رشته محل مورد تقاضا امکان ادامه تحصیل در رشته مورد نظر توسط برگزیده جشنواره خوارزمی وجود دارد. این ظرفیت، مازاد ظرفیت پذیرش اعلام شده است.

دبیر جشنواره جوان در مورد روش سوم گفت : با همکاری بنیاد علمی نخبگان تسهیلاتی برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به سفر حج با هزینه بنیاد اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo