شهید آوینی
 
طرح جامع آموزش حفظ قرآن به دنبال تربیت حافظان اندیشه قرآنی است

صفار هرندی هدف از اجرای طرح ملی جامع آموزش حفظ، مفاهیم و تدبر در قرآن را تربیت حافظانی پاسدار اندیشه های اسلامی و قرآنی عنوان کرد.

به نقل از خبرگزاری شبستان، محمد حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش تبیین اهداف و برنامه‌های طرح ملی جامع آموزش حفظ، مفاهیم و تدبر در قرآن کریم و در جمع کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با اشاره به اینکه ارتقای سطح تربیت قرآنی در کشور نیازمند سرمایه گذاری انقلابی در امر آموزش این کتاب آسمانی است، گفت: فعالیت در حوزه برنامه‌های قرآنی توفیقی الهی است و افراد این عرصه باید مبدع و موسس باشند چرا که فعالیت در این عرصه امتیازی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: لوازم تحقق ارتقای سطح تربیت قرآنی در کشور در آموزش و پرورش امکان پذیر است. جایی که باید درس قرآن همانند درس فارسی در متن برنامه های آموزشی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر کشور به این باور برسد که تنها معاونت قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی در جامعه کافی نیست، ما نیز به سوی تشکیل وزارتخانه قرآن گام برمی داریم، یادآور شد: با فعالیت گسترده و وسیع در این حوزه می‌توان زمانی را مشاهد کرد که فعالیت‌های قرآنی در آینده معنادارتر و ریشه‌دارتر از امروز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از تلاش کارشناسان قرآنی ادارات کل ارشاد در سراسر کشور از آنها به عنوان حلقه اتصال و ربطی میان مرکزیت وزارتخانه با استان ها برای توسعه فعالیت های قرآنی یاد کرد و گفت: در گذشته شاهد چنین نظمی برای ساماندهی فعالیت های قرآنی نبودیم که این خود یک توفیق بزرگ به حساب می آید.

وی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌هایی که در اداره ‌کل‌ ارشاد استان‌ها انجام می‌شود باید تحت پوشش امور قرآنی و متاثر از این فعالیت‌ها شود. تمامی کارها باید از قرآن سرچشمه گیرد. درباره تصمیماتی که در زمینه حفظ قرآن، توسعه درک مفاهیم و تشکل‌‌‌های قرآنی گرفته شده است، همواره حمایت ‌و اعتبار مجموعه وزارتخانه معطوف این فعالیت ها خواهد بود.

وی هدف از اجرای طرح ملی جامع آموزش حفظ، مفاهیم و تدبر در قرآن را تربیت حافظانی پاسدار اندیشه های اسلامی و قرآنی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف باید درک مفاهیم در کنار قرائت زیبا و حفظ قرآن در کنار یکدیگر دیده شوند.

صفار هرندی ارتقای سطح مدیریت قرآنی را منوط به افزایش ظرفیت و پذیرش جامعه به این بخش عنوان کرد و افزود: همین احساس نیاز سبب شد تا درصدد تبدیل مرکز فعالیت های قرآنی به یک معاونت قرآنی شویم، چیزی که به لحاظ تئوری حل شده اما عملیات آن بدون دلیل با تاخیر مواجه شده است.

وی جنبش و فضای ایجاد شده در مسیر فعالیت های قرآنی در دولت نهم را غیرقابل بازگشت عنوان کرد و گفت: فعالیت های قرآنی یک مطالبه اساسی است که با این دولت کلید خورد و در آینده نیز جریان می یابد.

منبع : سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo