شهید آوینی
 
نام‌گذاری سالروز فاجعه سامرا به "روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم"
از سوی ائتلاف ضد تروریستی عراق مطرح شد:نام‌گذاری سالروز فاجعه سامرا به "روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم"

سرویس جهان اسلام به نقل از فارس، مجموعه گروه‌های ضد تروریستی عراق، پیشنهاد کردند 22 فوریه، سالگرد انهدام حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا به دست تروریست‌های وهابی، به عنوان روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم نام‌گذاری شود.
   
 این گروه‌های غیر دولتی که پس از این فاجعه، با نام "انتفاضه مهجر" در پایتخت‌های مهم جهان فعالیت وسیع سیاسی، حقوقی و فرهنگی خود را آغاز کرده‌اند، از تمامی شرافتمندان و دوستاران صلح در جهان خواستند، روز 22 فوریه (مصادف با جمعه، سوم اسفندماه سال جاری) را که دومین سالروز انهدام این مضجع شریف است را به عنوان روز جهانی مبارزه با وهابیت و تروریسم اعلام کرده و در تظاهرات باشکوهی که همزمان در پایتخت‌های مهم جهان برگزار خواهد شد حضور یافته و برائت خود را از تروریسم، خشونت و وهابیت ابراز کنند.

اعضای این گروه‌ها در بیانیه‌ای از تمامی آزادگان، شرافتمندان و حامیان صلح در جهان خواستند تا در این روز به خیابان‌ها ریخته و با ابراز برائت از آل‌سعود به عنوان کانون پرورش تروریست‌های وهابی و سلفی، شمارش معکوس سرنگونی حکومت عربستان سعودی و شروع فصل جدیدی از صلح و آسایش در جهانی عاری از خشونت و تروریسم را آغاز کنند.

این بیانیه از آزادگان و صلح‌طلبان جهان خواسته است تا طی حدود سه ماه باقی‌مانده تا این روز تاریخی، خود را برای این اقدام ضد تروریستی گسترده آماده کنند.

این ائتلاف ضد تروریستی همچنین اعلام کرده است امکانات خود را در سراسر جهان و در هر زمان، در اختیار حامیان این انتفاضه بین‌المللی قرار خواهد داد.

اعضای ائتلاف "انتفاضه مهجر" که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، تاکنون تظاهرات‌های متعددی را در پایتخت‌های آمریکایی، اروپایی و آسیایی برگزار کرده و دادخواستی حقوقی را علیه تروریسم وهابی و تکفیری و "بن‌جبرین" از مفتی‌های وهابی که فتوای انهدام حرم امامین عسکریین(ع) را صادر کرده بود، به دادگاه بین‌المللی لاهه ارائه کرده‌اند که این دادخواست اکنون از سوی مسئولان این دادگاه در دست بررسی است.

صدها تن از اعضای این ائتلاف، دیروز در برابر سفارت عربستان سعودی در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، دست به تظاهرات زدند و با سر دادن شعارهای ضد تروریستی، خشم خود را از اقدامات وهابی‌های تکفیری و سلفی و عوامل کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در عراق ابراز کردند.

تظاهرکنندگان پس از شنیدن سخنرانی چند تن از صلح‌طلبان، طوماری را امضا کرده و آن را تسلیم سفارت عربستان کردند اما این سفارتخانه بر خلاف عرف رایج دیپلماتیک در سراسر جهان، از دریافت این طومار، خودداری کرد.

منبع : سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo