شهید آوینی
 
گردهمايی نويسندگان دفاع مقدس در مشهد برگزار شد

گردهمايی نويسندگان دفاع مقدس شركت كننده در نهمين نمايشگاه كتاب خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

در اين همايش كه شب گذشته برگزار شد، جمعی از جانبازان، آزادگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنين گروهی از نويسندگان و ناشرين دفاع مقدس حضور داشتند.

در اين همايش بيك مدير نشر ستاره ها گفت: نيازهای جامعه به كتاب بايد سنجيده شود و برای رفع اين نياز بايد با ناشران به گفتگو پرداخت.

وی افزود: متاسفانه به دليل قيمت بالای كتاب رقابت تنگاتنگی بين كتاب و رقبای اينترنتی و مطبوعاتی به وجود آمده است.

بيك فعاليتهای سال قبل انتشارات ستاره ها و كنگره سرداران و سی و سه هزار شهيد استان در انتشارات كتب مربوطه را موفق ارزيابی كرد.

همچنين سلمانی مدير يكی از دفاتر انتشارات گفت: بنياد حفظ آثار دفاع مقدس بايد با جديت تمام در مورد موضوعاتی كه مورد نظر مردم است به انتشارات كتب بپردازد.

سلمانی افزود: بايد به كتابهايی با موضوع جانبازان، آزادگان، شهداء بيشتر ارج نهيم.

در اين مراسم سيد هاشم بنی هاشمی، شهردار سابق مشهد گفت: جنگ در مسير امور اجتماعی و انديشه های مردم تاثير خاصی به جا گذاشته اس بنابراين بايد حركت جهاد سازندگی دوباره تمديد شود و از نقاط محروم نيز جبهه ای را در راه ارتقاء سطح جنگ انديشی و آرمان های معنوی جنگ به وجود آوريم.

بنی هاشم اظهار داشت: بايد تمام سعی خود را در تشكيل جامعه ايی فرهنگی و ايثارگر به كار ببريم تا جوانان امروز از جانبازان و آزادگان و شهيدان ديروز سرمشق بگيرند و در آن راستا قدم نهند.

مسلم احمدی مسوول غرفه انتشارات شاهد گفت: استقبال مردم از نشر دفاع مقدس بستگی به سبك نوشتن نويسندگان دارد، زندگينامه شهدا بايد زيبا و شفاف به نگارش در آيد تا مخاطب را مشتاق كند تا با خواندن كتاب در اين زمينه كتب ديگر را نيز مطالعه كند.

وی با تاكيد بر اين كه استقبال مردم از نشر دفاع مقدس تاثير به سزايی در رشد اين نشر دارد اظهار داشت: تا كنون كتب خوبی در اين زمينه منتشر شده است ولی نويسندگان در اين كتب بيشتر به زندگينامه شهدای شاخص و شناخته شده پرداخته اند.

احمدی افزود: اگر نويسندگان دفاع مقدس مورد تشويق دولت قرار بگيرند اين نشر بيش از بيش گسترش خواهد يافت.

وی بودجه تخصيص يافته به نشر دفاع مقدس را ناكافی دانست و عنوان كرد: اين بودجه جوابگوی كارهای زيادی كه بايد در اين بخش انجام شود نيست.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo