شهید آوینی
 
شکایت کنگره اسلامی کانادا به جهت ترویج اسلام هراسی
 رسانه‌ای کنگره اسلامی کانادا دو دادخواست علیه نشریه "مکلین" و سردبیر آن به علت انتشار مقاله‌ای درباره اسلام و مسلمانان که به شکل‌گیری احساسات انزجار و نفرت میان جامعه غیر مسلمان منتهی می‌شود ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره اسلامی کانادا، نشریه "مکلین" در شماره 23 اکتبر 2006 خود مقاله‌ای را باعنوان " امریکا تنها: پایان دنیایی که می‌شناسیم" منتشر کرده است.

این دادخواستها به کمیسیون حقوق بشر بریتیش کلمبیا و اونتاریو برپایه ترویج انزجار و اهانت به مسلمانان کانادایی ارائه شده است.

براساس بیانیه مطبوعاتی کنگره اسلامی کانادا مارک استنز احساسات اسلام‌هراسانه را میان جامعه غیرمسلمان کانادا تقویت می‌کند.

فیصل جوزف مشاور حقوقی این کنگره گفت: در کانادا 750 هزار مسلمان مطیع قانون زندگی می‌کنند، زمانی که این مقاله را مطالعه می‌کنید به نظر می‌رسد که جهان اسلام جهان غیر اسلام را تهدید می‌کند.

سخنگوی نشریه "مکلین" در پاسخ اظهار داشت: مارک استین روزنامه نگاری مجرب و با فکر است و این تفسیر مهمی از اوضاع سیاسی جهان بود که به هیچ وجه اسلام‌هراسانه تلقی نمی‌شود و "مکلین" اطمینان دارد که کمیسیون حقوق بشر علیه آن رأی نمی‌دهد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo