شهید آوینی

 

اتباع بیش از 70 کشور خارجی از مناطق یادمانی 8 سال دفاع مقدس بازدید کرده‌اند

سرویس دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، به نقل از ساجد،در هشت ماه گذشته اتباع بیش از 70 کشور خارجی از مناطق یادمانی 8 سال دفاع مقدس خوزستان بازدید کرده‌اند .

وی افزود در حالی‌که متولیان میراث فرهنگی کشور مرتباً از گردشگری جنگ و طرح‌های خود در این ارتباط سخن می‌گویند شاهد آن هستیم که گردشگران خارجی فقط در محدوده‌های آثار باستانی خوزستان در شوش حضور می‌یابند و هیچ‌گونه تحرکی برای هدایت آن‌ها و تورهای این گردشگران برای بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس استان خوزستان از سوی متولیان امر صورت نمی‌پذیرد.

دریابان ابراز عقیده کرد:این کوتاهی در حالی صورت می‌گیرد که در یکسال گذشته حجم گردشگران و راهیان نور خارجی در مناطق علمیاتی استان خوزستان به شدت افزایش یافته است و آنان به شدت تمایل دارند از این مقطع حساس تاریخ معاصر ایران اطلاعاتی داشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از مسؤولان میراث فرهنگی استان خوزستان آنان را نیز در این اهمال‌ها مقصر دانست و گفت: آن‌ها فقط یاد گرفته‌اند قشنگ صحبت کرده و یا در جلوی خبرنگاران با کلمات بازی کنند.

دریابان به بازدید اتباع بیش از 70 کشور خارجی به ویژه کشورهای اروپایی در 8 ماهه گذشته از مناطق یادمانی 8 سال دفاع مقدس خوزستان اشاره کرد و افزود: بهتر است مسؤولان میراث فرهنگی کشور به جای اعزام کاروان خبرنگاران طرح گردشگری جنگ، گردشگران خارجی را در قالب کاروان‌های راهیان نور به این مناطق آورده و یک سوی دیگر از تاریخ این کشور بزرگ را از نزدیک نظاره‌گر باشند.

وی یادآور شد: ایران اسلامی به شکوه تنها تاریخ گذشته‌اش افتخار نمی‌کند. بلکه این دفتر زرین به اوراقی مزین است که به آن حماسه 8 سال دفاع مقدس می‌گویند و تاریخ‌سازان آن الگوهای جدید نسل‌های آینده این کشور بزرگ به شمار می‌روند.

یادآور می‌شود: در یک ماه گذشته نزدیک به 150 گردشگر خارجی وارد استان خوزستان شده‌اند. این عده که اغلب از کشورهای اروپای مرکزی و غربی بوده‌اند فقط از محدوده باستانی شوش خوزستان بازدید به عمل آورده‌اند.
 

 منبع :سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo