شهید آوینی

 

برنامه های هفته بسیج اعلام شد

رزمایش بزرگ بسیجیان با حضور میلیونها بسیجی در سراسر کشور

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، افزایش آمادگی مقابله با تهدیدات امنیتی نظامی و افزایش فعالیت‌های فرهنگی برای حفظ و گسترش ایمان به عنوان پایه اصلی مقاومت ملت ایران را محور اصلی فعالیت بسیج در دوره جدید عنوان کرد.

حجت الاسلام تائب جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج طی نشست خبری که پیش از ظهر امروز در مرکز آفرینشهای فرهنگی- هنری بسیج برگزار شد، به تشریح ویژه برنامه های هفته بسیج پرداخت.

تائب، یکی از مأموریت های سپاه و نیروی مقاومت بسیج را تشکیل و اداره ارتش 20 میلیونی دانست و گفت: تاکنون توانسته ایم بیش از 12 میلیون و 500 هزار نفر از ارتش 20 میلیونی را محقق کنیم.

وی تقویت ایمان بسیجیان را از جمله مؤلفه های آمادگی دانست و تأکید کرد : اگر ما 20 میلیون بسیجی مؤمن به انقلاب و بصیر داشته باشیم، هیچ دشمنی نمی تواند به این انقلاب لطمه وارد کند . گرایش فرهنگی ما در واقع نشاط و ایمان و بصیرت بسیجیان در ابعاد مختلف اندیشه، باورها و رفتار است چراکه آنچه ما را نسبت به سایر کشورها برجسته می کند نشاط دینی و استحکام دینی است که مقاومت ملی را ایجاد می کند.

جانشین فرمانده بسیج در خصوص تهدیدات نظامی دشمن خاطر نشان کرد: با حضور ملت در صحنه و آمادگی های بازدارنده ای که ملت ما و نیروهای مسلح از خود نشان داده اند دشمن اگر عاقل باشد به فکر حمله نظامی به کشور ما نخواهد افتاد و اگر بی عقلی کند و از خود تحرکی نشان دهد قطعا با ابعاد مختلف مقابله بسیجیان و ملت ایران روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام تائب با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در 5 آذر 58، خاطر نشان ساخت: وحدت ملی و بسیج عمومی نیاز استراتژیک هر انقلاب مردمی چه در مرحله دفاع و چه در مرحله توسعه و تعمیق اهداف انقلاب می باشد.

وی حضور پرشور نیروی مقاومت بسیج را در دوران دفاع مقدس یادآور شد که همچنان با روحیه گذشت و ایثار در مواقع لزوم در میدان حاضر می شود،افزود: حضور در صحنه دفاعی برای بازدارندگی حرکت دشمن، تأمین امنیت مردم، خدمت رسانی به مردم، مقابله با بلایا و حوادث طبیعی و پیشتازی در نوآوری و علوم فناوری و سازندگی، از مهمترین عرصه های فعالیت بسیج در طول سالهای پس از انقلاب می باشد.

در ادامه این نشست ، جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، برنامه های بزرگداشت هفته بسیج سال 86 را که بر اساس 5 اولویت - ارتقاء آمادگی دفاعی، ارتقاء سطح معنویت و بصیرت، سازندگی و خدمت رسانی به مردم، افزایش آمادگی های جسمانی و توسعه ورزش همگانی و نهضت آموزش مدیریت و سازمان- طراحی شده است ، بیان کرد و افزود: میثاق بسیجیان با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجدید عهد با فرماندهی معظم کل قوا، تقویت روحیه آمادگی و حضور هوشمندانه با نشان دادن قدرت و اقتدار همه جانبه در هفته بسیج، تلاش برای تحکیم اتحاد ملی و انسجام اسلامی، ارائه خدمات درمانی، فرهنگی، آموزشی و سازندگی به مردم به خصوص در مناطق محروم از ویژگی های برنامه های امسال هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج با شعار « بسیج نماد اقتدار و اتحاد ملی» با حضور در مرقد حضرت امام(ره) و تجدید عهد با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی شروع خواهد شد، افزود: اول آذرماه که مصادف با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) می باشد، روز« بسیج، قرآن و ولایت» نامگذاری شده است که برنامه های مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای، شهرستانی و در پایگاهها آغاز خواهد شد که برگزاری« کنگره بزرگ قرآن»در سطح ملی با حضور قاریان، حافظان و گروههای تواشیح نمونه بسیجی، مسابقات استانی قرآن ویژه خواهران بسیجی و بسیج فرهنگیان و دانش آموزی، برگزاری جشن میلاد در شب و روز ولادت حضرت امام رضا(ع) در کلیه پایگاهها و برپایی ایستگاههای صلواتی، برگزاری « دو همگانی رهروان شهدا» با حضور 10 هزار بسیجی در سه استان خراسان رضوی و شمالی و جنوبی، برپایی «دومین یادواره سراسری شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی و پرستاری» توسط بسیج جامعه پزشکی در سطح ملی و در شهر اصفهان، عطر افشانی قبور مطهر شهدا در کلیه شهرستان ها در بعد از ظهر پنجشنبه از مهمترین برنامه های روز اول هفته بسیج است.

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج همچنین اعلام کرد : در روز جمعه 2 آذرماه که «بسیج، انتظار و انسجام اسلامی» نامگذاری شده است، حضور بسیجیان در نماز جمعه سراسر کشور با انجام برنامه های ویژه و کوهپیمایی در صبح جمعه در 10 مرکز استان و اکثر شهرستان های کشور با «شعار کوه ، نشاط پایداری» را خواهیم داشت.

حجت الاسلام تائب با اشاره به اینکه در روز شنبه3 آذر که روز « بسیج، خودباوری و جهاد علمی» نامگذاری شده است، برگزاری جشنواره های مخترعان و مبتکران بسیج دانشجویی، جشنواره ممتاز بسیجی، بازدید از مراکز علمی و تجلیل از اساتید نمونه بسیجی و برگزاری مسابقه علمی و آزمون مقدماتی بسیج دانش آموزی در سطح مدارس را از هم برنامه های این روز در سطح ملی عنوان کرد.

به گفته وی در روز یکشنبه 4 آذرماه با نام « بسیج، سازندگی و خدمت رسانی »، «همایش سراسری هنرمندان بسیجی» با حضور ریاست محترم جمهور، افتتاح و اختتامیه طرحهای بسیج سازندگی، اعزام تیمهای بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، برگزاری صبحگاه بسیج دانش آموزی، برگزاری مجمع دانش آموختگان توسط بسیج فرهنگیان در سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج از برگزاری « رزمایش بزرگ بسیجیان» در روز دوشنبه5 آذر که « بسیج، آمادگی دفاعی و اتحاد ملی» نامگذاری شده خبر داد و افزود: در این روز میلیون ها بسیجی به صورت سازمان یافته و مسلح در قالب گردان های عاشورا، گردان های الزهرا(س)، گروه های رزمی کربلا، گروه های مقاومت در 400 شهر، 3 هزار بخش و حوزه مقاومت و بیش از 10 هزار پایگاه روستایی و مرزی و کلیه پایگاههای بسیج در مراکز آموزشی در زمان واحد رزمایش خواهند داشت.

حجت الاسلام تائب همچنین اعلام کرد : روز سه شنبه 6 آذر با عنوان « بسیج، معنویت و بصیرت»، « پنجمین دوره مسابقات کشوری ادعیه و مناجات» ویژه بسیج خواهران با حضور ریاست محترم قوه قضائیه، «همایش جلوه های اتحادملی و انسجام اسلامی» توسط بسیجیان اهل تشیع و تسنن در 7 استان کشور، برگزار می شود.

به گفته وی در روز چهارشنبه 7 آذرماه، برنامه های آخرین روز هفته بسیج که با عنوان« بسیج، ورزش و سلامتی» نامگذاری شده است، با برگزاری ورزش همگانی صبحگاهی در کلیه پایگاههای مقاومت با شعار «ورزش نشاط سلامتی» شروع خواهد شد و «همایش تببین نقش ورزش و سلامت در جسم و روح و روان» در کلیه شهرستان ها، تجلیل از نخبگان و قهرمانان ورزشکار بسیجی در سراسر کشور در تالار صدا و سیما با حضور مسئولین ورزش کشور از مهمترین برنامه ای این روز است .

جانشین فرماندهی نیروی مقاومت بسیج در پایان گفت : اختتامیه هفته بسیج در تهران با برگزاری« کنگره شعر فرهنگیان» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و در روز پنجشنبه « جشنواره فرهنگی-ورزشی بسیج طلاب» در قم اختتامیه هفته بسیج در سال 86 خواهد بود.

 منبع : خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo