شهید آوینی

 

نشست "دختر نمونه ازدیدگاه اهل بیت(ع)" در حرم حضرت معصومه(س) برپا شد
نشست"دختر نمونه ازدیدگاه اهل بیت(ع)"با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های قم، مفید و پردیس درمحل نشستهای جشنواره کریمه اهل بیت برپا شد.

دراین مراسم یکی از اساتید حوزه و دانشگاه، در سخنانی با اشاره به الگوهای دختران و زنان دردین مبین اسلام اظهار داشت: برای ساخت بنیان‌های اجتماعی، علاوه بر تبیین ملاک‌ها و معیارهای نمونه بودن، بایستی الگوهایی نیز معرفی شوند تا آنچه که مورد نظر است در فرهنگ عمومی نمود پیدا کند.

مریم الهی‌پور به جایگاه زنان در طول تاریخ اشاره و تصریح کرد: از همان اول خلقت، اجحاف وسیعی نسبت به زن، شخصیت و جایگاه او شده است و هیچ یک از آنان از جایگاهی که شایسته‌ شان باشد برخوردار نبودند.

وی نقش ادیان آسمانی را در تعدیل افکار انحرافی در مورد زنان تا حدی مثبت و قابل توجه دانست.
الهی‌پور با بیان اینکه دین اسلام به عنوان آخرین و کاملترین دین، مسائل را به گونه‌ای که قابل انطباق با همه اعصار باشد، بیان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: الگویی که این دین آسمانی به زنان و دختران ارائه می‌دهد برای همیشه تاریخ و همیشگی است.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را شاهکار اسلام و اولین دختر نمونه هستی توصیف کرد و افزود: وجود حضرت زهرا(س) خط بطلانی بر تمام افکار انحرافی در مورد زنان و دختران بود و ایشان برای همیشه الگوی کامل و شایسته‌ای برای بشریت‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به مقایسه شاخصه‌های دختر نمونه بودن در غرب و اسلام پرداخت.

وی گفت: در تفکر غربی دختری که اهل اشتغال و دارای تحصیل باشد و برای پرکردن فراقت خود فعالیتهای جانبی انجام دهد دختر نمونه هدفی می‌شود.

الهی‌پور، ولایت مداری، تحقق اعتلای کلمه حق، و گزینش همسری که در عبادت همدل و همراهش باشد را از شاخصه‌های دختر نمونه از دیدگاه اسلام برشمرد.

وی ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) را اهل عبادت بودن، مهرورزی به خانواده، ولایت مداری، همسرداری و تربیت صحیح فرزند، ذکر کرد و گفت: آن بانوی بزرگوار ربی کاملی برای جامعه بودند و توانستند دختری همانند حضرت زینب(س) تربیت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به الگو بودن حضرت زینب کبری(س) و حضرت معصومه(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) همانند حضرت زنیب(س) و امام حسین(ع) خواهر و برادری هستند که هستی را تکان دادند و این بزرگواران شباهت‌های فراوانی در منش و ولایت مداری و مهرورزی با یکدیگر دارند.

در این مراسم همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین اشرف عبدی، مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تبیین جایگاه ولای کریمه اهل بیت(ع) پرداخت و لازمه پرهیزکاری داشتن کرامت را همراهی حرم ظاهری که حرم ائمه معصومین(ع) است و حرم باطنی که وجود افراد است دانست.

لازم به ذکر است در پایان مراسم به کسانی که نام زیبای «معصومه» داشتند جوایزی اهدا شد و برگزیدگان مسابقه‌ای که ترتیب داده شده بود معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
 

 منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo