شهید آوینی


امروز یک شنبه بیست و هفتم آبان ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با هفتم ذی القعده سال 1428 هجری قمری و برابر است با هجدهم نوامبر سال 2007 میلادی.
 

 
27/8/59

وضعيت استقرار و فعاليت دشمن در جبهه سوسنگرد پس از شكست در تهاجم اخير و ادعاي عراق دربارة تداوم محاصره سوسنگرد .

گزارش جنگ سوسنگرد در راديو آمريكا : عراق و ايران هر دو ادعاي پيروزي در جنگ سوسنگرد را دارند . جنگ سوسنگرد بزرگترين تلفات نيروي انساني ايران و عراق از آغاز جنگ تاكنون را به همراه داشته است . بررسي انگيزههاي عراق در تهاجم اخير به سوسنگرد ، وضعيت ديگر جبهههاي نبرد و چگونگي توزيع لشكرهاي عراقي در جبههها از راديو لندن .

افزايش حضور نظامي انگلستان و آمريكا در خليج فارس و اقيانوس هند . آثار جنگ در بازار نفت . حركت سياسي تبليغاتي جديد سازمان مجاهدين خلق و صدور بيانيه دربارة جنگ و اعلام " تداوم شركت مجاهدين در رفع تجاوز عليرغم فضاي خفقانآور ناشي از عملكرد مرتجعين " در پاسخ به اطلاعيه دادستاني آبادان مبني بر لزوم خروج گروهها از شهر .

آيتالله بهشتي : امروز براي ادامة انقلاب اسلامي ، وحدت ازهر چيز ديگر بيشتر مورد نياز است .

رزمندگان مسلمان عراقي پل ارتباطي بين عراق و اردن را كه محل عبور كاميونها و تريلرهايي است كه بندر عقبه اردن به عراق را متصل مي‌سازد منفجر كردند.

27/8/63

شناسايي نيروهاي خودي در هور و ادامه فعاليتهاي پراكنده دشمن در اين منطقه گزارشهايي از تحركات و تردد نيروهاي ضدانقلاب در غرب كشور؛ درگيري نيروهاي دمكرات و كومهله گزارش مجله "الطليعه الاسلاميه" از بنبست مذاكرات طالباني و صدام؛ متنفي شدن وحدت ضدايراني عراق - طالباني - دمكرات - كومهله - منافقين.

عليرغم تكذيب واگذاري جزاير كويتي به عراق از سوي مقامات كويتي، اخباري از استقرار موشكهاي سام و نيروهاي عراقي در جزيره بوبيان ميرسد.

ادامه ورود كاميونهاي حامل تجهيزات از اردن و عربستان به بغداد پاسخ دفتر ترمينال اصلي نفت ايران در جزيره خارك به دعاوي دفتر بيمه لندن در مورد كمبود وزن محموله و بار از جزيره خارك: سيستمهاي به كارگرفته شده در اين ترمينال مطابق استانداردهاي جهاني است.

برنامه تلويزيون عراق و ادعاي وجود پادگانهاي آموزش تروريستهاي ضدعراقي در دمشق تشكيل مجمعي از انجمنهاي يهوديان 21 كشور دنيا در پاريس در آستانه سفر ميتران به دمشق، با طرح هدف رسيدگي به شرايط زندگي غيرقابل تحمل 4800 يهودي سوريه؛ واكنش حافظ اسد نسبت به اين اقدام تحريكآميز.

27/8/66

حمله هواپيماهاي عراقي به مركز هسته‌اي بوشهر

عمليات ظفر 3

سفر وزير خارجه آلمان غربي به بغداد .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo