شهید آوینی

 

 آغاز بکار کنفرانس بین المللی قدس در استانبول

کنفرانس بین المللی قدس که به همت سازمان های غیر دولتی حامی حقوق ملت فلسطین برنامه ریزی شده، پنجشنبه در شهر استانبول ترکیه آغاز بکار کرد.

شرکت کنندگان در کنفرانس که از پنجشنبه به مدت دو روز (24 لغایت 26 آبان ماه) برگزار می شود قدس، مسئله فلسطین به عنوان چالش عمده جهان اسلام وهمچنین تلاش های آمریکا برای محروم کردن ملت فلسطین از حق طبیعیشان را در قالب کنفرانس صلح پائیزی در آناپولیس، مورد بررسی قرار خواهند داد.

این همایش که در آن 5 هزار شخصیت مهم از 64 کشور جهان شرکت کرده اند در"مرکز همایشهای بین المللی و فرهنگی استانبول" و با نظارت موسسه بین المللی قدس وهمکاری اتحادیه سازمانهای محلی جهان اسلام و جمعیت ترکی همبستگی با فلسطین برگزار می شود.

گروهها و افرادی از کنگره ملی عربی، اتحادیه سازمانهای اسلامی در اروپا، کنگره ملی اسلامی، همایش بین المللی مجالس اسلامی، صندوق کمک حقوقی به فلسطینی ها، هیئت عالی اسلامی در قدس، ستاد جهانی مقابله با تجاوز، انجمن بین المللی پارلمانهای مدافع موضوع فلسطین و شماری از سازمانها و همچنین سازمانهای غیر دولتی فعال در حوزه فلسطین از 64 کشور دنیا دعوت شده است.

درهمایش استانبول افراد و فعالانی از ترکیه، لبنان، فلسطین، سوریه،عراق، مصر، اردن، مغرب، کویت،عربستان سعودی، و دیگر کشورهای عربی و همچنین اسلامی؛ ایران، اندونزی، مالزی، هند، پاکستان، استرالیا و آمریکای جنوبی و شمالی و کشورهای اروپایی، شرق آسیا، اتحادیه اروپا وجنوب آفریقا، شرکت کرده اند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس حمایت از اماکن اسلامی و مسیحی در فلسطین، فعال کردن حمایتهای جهانی از قدس، حمایت از حقوق مشروع فلسطینی ها، حمایت از حاکمیت اسلامی بر بیت المقدس را مورد بررسی قرار خواهند داد.

برگزاری نمایشگاه، سخنرانی، قرائت گزارش های شهروندان فلسطینی در خصوص مشکلات آنها در سرزمین های اشغالی، 10 همایش فکری و فرهنگی در مورد قدس، شب شعر و پخش فیلم از جمله برنامه های دیگر این کنفرانس خواهد بود.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo