شهید آوینی

 

 اختتامیه دومین جشنواره وبلاگ نویسی امام رضا (ع) در رشت برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی امام رضا (ع) طی مراسمی شامگاه چهارشنبه در مجتمع خاتم الانبیای رشت برگزار شد.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان و دبیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی امام رضا (ع) در این مراسم گفت: دومین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی امام رضا(ع) همزمان با برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شده است.

محمد حسن پور افزود: این جشنواره با هدف استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات و گرایش جوانان به شعائر مذهبی برگزار شده است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره وبلاگ نویسی امام رضا(ع) محورهای این جشنواره اشاره کرد و افزود: موضوعاتی از قبیل قطعه ادبی، شعر رضوی، نامه به امام رضا (ع)، پرداختن به ابعاد معنوی شخصیت امام هشتم، عکس های شخصی از زیارت آستان مقدس رضوی، تاثیر وجود مبارک آن حضرت بر زندگی ایرانیان و جهان اسلام، آثار توسل به امام رضا (ع)، خاطرات استجابت توسل به آن امام همام و طراحی زیباترین وبلاگ مرتبط با موضوع های یادشده به همراه عکس و نماهنگ عنوان کرد.

حسن پورهمچنین بیان داشت: سایت اولین جشنواره وبلاگ نویسی امام رضا (ع) سه هزار و 500 بازدید کننده داشت که از این تعداد 142 نفر ثبت نام و آثار خود را عرضه کردند از این تعداد هشت نفرنیز برگزیده شدند.

وی خاطر نشان کرد: در دومین جشنواره وبلاگ نویسی پنج هزار و 900نفراز سایت مربوطه بازدید که از این تعداد 387 نفر ثبت نام کردند.

حسن پور عنوان کرد: از این تعداد 367 نفر در بخش فارسی، هشت نفر در بخش انگلیسی و سه نفر در بخش عربی این جشنواره شرکت که از این میان 9 نفر برگزیده شدند.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین به جشنواره جلوه های علوی و نبوی مطبوعات استانهای شمالی کشور اشاره کرد و افزود: در این جشنواره هشت استان شمالی کشور همچون مازندران، گیلان، اردبیل، سمنان، قزوین، زنجان، گلستان و خراسان شمالی شرکت داشتند.

حسن پور بیان داشت: سهم گیلان در این جشنواره با توجه به غنای که در مطبوعات گیلان است یعنی از 200 نشریه که در این هشت استان فعال است 82 نشریه مربوط به گیلان است.

وی اشاره کرد: این جشنواره در چهار رشته، مقاله، گزارش، عکس و یاد داشت برگزار شد که از این تعداد رشته 130 اثر به دبیرخانه جشنواره در گیلان رسید و از این تعداد اثر نیز 12 اثر برگزیده شد.

وی یادآورشد: سهم گیلان، روزانه های گلچین امروز ، نسیم ، بام سبز، صدای لاهیج ، مالیک و پنجره نو، استان خراسان شمالی، نشریات آوای اترک، ارمغان و نسیم بجنورد، زنجان نشریه افق مهر، گلستان نشریه گلستان سلام بیشترین شرکت کنندگان را در جشنواره جلوه های فرهنگ نبوی و علوی درمطبوعات را به خود اختصاص دادند.

در پایان مراسم به برگزیدگان دو جشنواره لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود تقدیم شد.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo