شهید آوینی

 

 ويژه‌نامه اينترنتی شهادت «سيدعلی اندرزگو» در سايت حماسه منتشر شد

پايگاه اطلاع‌رسانی حماسه ويژه‌نامه اينترنتی اين شماره خود را به شهيد «سيدعلی اندرزگو» اختصاص داده‌است.

پايگاه اطلاع‌رسانی حماسه در ويژه‌نامه اينترنتی شهادت «سيدعلی اندرزگو» به زندگينامه و نحوه شهادت اين شهيد پرداخته‌است.

در بخش‌هايی از زندگينامه شهيد اندرزگو آمده‌است: «شهيد اندرزگو در رمضان سال 1318 شمسی، در خيابان شوش تهران در يك خانواده متوسط ديده به جهان گشود. او پس از طی دوران كودكی و در پايان تحصيلات ابتدايی به سبب مشكلات معيشتی، ترك تحصيل كرد و در يك كارگاه نجاری مشغول به كار شد.

«شهيد اندرزگو، در نوجوانی با نواب صفوی آشنا شد. منش و شخصيت اين روحانی مبارز در ذهن و ضمير او اثری ژرف گذاشت و فرايند اين تاثير روحی، آشنايی با تشكيلات فداييان اسلام و راه مبارزاتی آنها بود كه در تعيين مشی مبارزاتی شهيد اندرزگو نقش‌آفرين بود.»

«وی كه در آن سال‌ها به سلاح علم و ايمان، خود را مسلح می‌ساخت، سرانجام با درك و لمس روح نهضت 15 خرداد به رهبری امام خمينی(س) در سن هجده سالگی گام به عرصه مبارزه با رژيم پهلوی نهاد.»

در توضيح نحوه شهادت اندرزگو چنين نوشته شده‌است: «از آن جايی كه مأموران ساواك به‌طور دائم در جستجوی وی بودند، توانستند اطلاعاتی حين شكنجه تعدادی از مبارزان اسلامی، از اندرزگو به دست آورند.»

«ساواكی‌ها در چارچوب اين اطلاعات تلفن‌های قسمت وسيعی از شهر تهران را تحت كنترل گرفتند تا توانستند، رد مكالمات او را به دست آورند و پی بردند كه شهيد اندرزگو روز 19 ماه مبارك رمضان افطار را در منزل يكی از دوستانش خواهدبود.»

«شهيد اندرزگو چريكی بود كه دامنه مبارزاتش، از لبنان تا افغانستان گسترده‌‌بود. او در مدت اقامتش در لبنان، در تشكل بخشيدن به گروه‌های بسياری از مبارزان پراكنده فلسطينی موفقيت‌هايی كسب كرد. ساواك 15 سال سايه‌وار دنبال او می‌گشت، لكن هر وقت به مخف‌يگاه وی می‌رسيد، سيد توانسته‌بود از دام مأموران بگريزد.»

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo