شهید آوینی

 

راه‌اندازی نخستین شبکه ماهواره‌ای در دفاع از شیعیان عربستان

نخستین شبکه ماهواره‌ای در دفاع از حقوق شیعیان ساکن عربستان، در «لندن» پایتخت انگلستان راه‌اندازی‌می‌شود

 این شبکه ماهواره‌ای با هدف دفاع از حقوق 3 میلیون شیعه عربستان، برنامه‌های خود را از شبکه ماهواره‌ای «Hot Bird» اروپا پخش‌می‌کند.

این شبکه ماهواره‌ای شیعی از طریق پخش اخبار، برپایی میزگرد و تحلیل مسایل روز به ارائه واقعیت اقلیت شیعه و بیان نقض حقوق انسانی و اولیه شیعیان عربستان توسط دولت این کشور خواهدپرداخت و اوضاع مردم عربستان به‌ویژه شیعیان این کشور را پی‌گیری‌می‌کند.

پخش برنامه‌های مستند با موضوع اصلاح ساختار سیاسی و اجتماعی عربستان و همکاری با اصلاح‌طلبان میانه‌رو داخل و خارج این کشور از دیگر اهداف تأسیس این شبکه ماهواره‌ای است.

تاکنون هیچ نامی برای این شبکه انتخاب‌نشده، اما مسئولان راه‌اندازی این شبکه ماهواره‌ای درنظردارند یک نام اصلاح‌طلبانه در راستای اهداف تأسیس آن انتخاب‌کنند.

همچنین هزینه تأسیس این شبکه از کمک‌های مالی شیعیان تأمین‌می‌شود و به گفته مؤسسان هیچ برنامه‌ای در مخالفت با نظام سیاسی کشورهای عربی از این شبکه که به هیچ سازمان خارجی وابستگی‌ندارد، پخش‌نخواهدشد.

آشنایی با پیشینه مؤسس این شبکه ماهواره‌ای:

شبکه ماهواره‌ای «الفرات» عراق نیز در‌باره مؤسس این شبکه گزارش‌داد: این شبکه توسط «فؤاد حمزه الحسن»، پژوهشگر شیعی عربستان که به خاطر فعالیت‌های خود در دفاع از حقوق شهروندان شیعی این کشور، به‌عنوان یکی از مخالفان سرسخت نظام حکومتی عربستان شناخته‌شده و در حال حاضر مقیم لندن است و نیز با همکاری رسانه‌های تبلیغاتی بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر راه‌اندازی‌خواهدشد.

فؤاد حمزه الحسن به تازگی کتابی در لندن با نام «شیعیان در کشور عربستان سعودی» به زبان انگلیسی منتشرکرده که در آن اطلاعات کاملی درباره وضع شیعیان در عربستان ارائه‌داده‌است.

وی در این کتاب نوشته‌است: در حالی‌که مقامات عربستان سعودی در احقاق حقوق ملت عراق داد سخن می‌دهند، خودشان در شبه‌جزیره عربستان، شیعیان را در معرض بدترین آزار و شکنجه‌ها قرارمی‌دهند.

این کتاب همچنین، از رفتار وحشیانه و غیرانسانی آل سعود با شیعیان شبه‌جزیره عربستان پرده‌برمی‌دارد تا همه جهانیان به جنایت‌های این حاکمان و گزافه‌بودن ادعاهای دینی و سیاسی آنان پی‌ببرند.

می‌توان‌گفت کتاب مذکور با هدف دفاع از حقوق شهروند شیعی ساکن عربستان سعودی تألیف‌شده، چرا‌که این گروه در معرض بیشترین محرومیت‌ها و شکنجه‌ها در این کشور قراردارند و همین امر باعث‌شده شیعیان عربستان احساس ناامنی شدیدی در این کشور کنند.

 منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo