شهید آوینی

 

شناسايی بيش از 200 مؤسسه فعال قرآنی در استان اصفهان

 بيش از 200 مؤسسه فعال قرآنی بنابر طرح شناسايی مراكز فعال در عرصه‌های قرآنی كشور تاكنون در استان اصفهان شناسايی و صاحب شناسنامه شده‌اند.

«عليرضا صمدی‌مقدم» مسئول فعاليت‌های قرآنی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در مدت بسيار كوتاهی كه از اجرای طرح شناسايی مراكز فعال قرانی از سوی مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به ارشاد استان اصفهان می‌گذرد بيش از 200 مؤسسه شناسايی و دارای پرونده شده‌اند.

بيشترين بخش حمايت از اين مؤسسات در قالب برنامه‌های آموزشی تدوين شده است كه برای آن آيين‌نامه‌ای نيز در نظر گرفته شده است و در مجموع بين 50 تا 70 درصد اعتبار اين برنامه‌ها ار سوی ارشاد تأمين می‌شود.

وی افزود: ظرفيت فعاليت‌های قرآنی در استان اصفهان فراوان است و به‌ همين منظور فرم‌های شناسه و بانك اطلاعاتی اين مؤسسات در اداره‌كل ارشاد اصفهان در حال تكميل است.

صمدی‌مقدم تصريح كرد: ارسال اطلاعات اين افراد به مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور طی دو مرحله انجام می‌شود كه در مرحله‌ی اول فقط شناسه‌ها را می‌فرستيم و در مرحله‌ی بعدی از اين مؤسسات دعوت خواهيم كرد تا مدارك خود را برای ثبت آماده كنند.

مسئول فعاليت‌های قرآنی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع حمايت اداره ارشاد از اين مؤسسات يادآور شد: بيشترين بخش حمايت از اين مؤسسات در قالب برنامه‌های آموزشی تدوين شده و برای آن آيين‌نامه‌ای نيز در نظر گرفته شده است و در مجموع بين 50 تا 70 درصد اعتبار اين برنامه‌ها ار سوی ارشاد تأمين می‌شود.

وی گفت: طبق اين آيين‌نامه هر مؤسسه‌ای موظف است در رشته‌هايی كه توان آموزشی آن را داشته باشد كلاس برگزار كند و يا موضوعات ديگری از قبيل تعداد نفرات شركت‌كننده در هر كلاس، بخش‌های ديگری از آيين‌نامه جديد است.

صمدی‌مقدم اظهار كرد: بخش ديگری از برنامه‌های حمايتی اداره ارشاد از مؤسسات قرآنی ثبت‌نام شده در قالب برنامه‌های عمرانی و ساخت و ساز اين مراكز است كه نسبت به بخش آموزشی حجم كمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo