شهید آوینی

 

برپايی سومين جشنواره بين‌المللی وحدت و صلح مسلمانان انگليس

 
سومين جشنواره بين‌المللی وحدت و صلح مسلمانان انگليس، 4 و 5 آذرماه سال جاری با مشاركت 50 هزار مسلمان و غيرمسلمان در كاخ مشهور «اكسل» در شرق لندن برگزارمی‌شود.

به نقل از خبرگزاری بين‌المللی «قدس پرس»، در اين جشنواره دور روزه، شماری از شخصيت‌های دينی، سياسی و فرهنگی انگلستان و ساير كشورهای جهان حضوردارند.

همچنين «گوردون براون»، نخست‌وزير انگليس، «عبدالله احمد بداوی»، نخست‌وزير مالزی و «نلسون ماندلا»، رييس‌جمهور سابق آفريقای جنوبی در اين جشنوراه به ارائه سخنانی با موضوع وحدت و صلح بين پيروان اديان مختلف می‌پردازند.

«محمد علی الحراث»، دبير برگزاری اين جشنواره نيز هدف از برپايی آن را تقويت هم‌زيستی مسالمت‌آميز مسلمانان در جوامع غربی، حفظ هويت دينی و فرهنگی مسلمانان، پاسخ‌گويی به شبهات درباره اسلام و مسلمانان و ارتباط بيشتر مسلمانان انگليس با رهبران سياسی، انديشمندان و صاحب‌نظران اين كشور عنوان‌كرد.

وی افزود: در اين جشنواره همچنين، از تعدادی شخصيت‌ها و مبلغان اسلامی كه در زمينه آموزش علوم اسلامی و آموزه‌های قرآن كريم به اقليت‌های مسلمان جوامع غربی فعاليت‌می‌كنند، تجليل و قدردانی‌ خواهدشد.

محمد علی الحراث در پايان گفت: اين جشنواره با حمايت مجموعه‌ای از مؤسسه‌های اسلامی انگليس از جمله شبكه ماهواره‌ای «اسلام» به زبان انگليسی و نيز دستگاه امنيتی انگليس، شهرداری لندن، شورای اسلامی انگليس و انجمن جهانی اسلام برگزارمی‌شود.

 

  منبع: خبر گزاری قرآنی ایران(ایکنا) 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo