شهید آوینی

 

تجمع اعتراض‌آميز مسلمانان اسپانيا به دلیل شرایط نامساعد زندگی

مسلمانان مهاجر اسپانيا كه از شرايط نامطلوب كاری به‌ستوه آمده‌اند در اعتراض به سفر «ژان كارلوس»‌ پادشاه اسپانيا به مراكش، در شهر «مليلا» تجمع‌كردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسياری از مسلمانان ساكن شهر «مليلا» كه از وضعيت نامساعد كاری، حقوق تضييع‌شده و شرايط اقامت خود به‌شدت ناراضی بودند، در اعتراض به ديدار پادشاه اسپانيا «ژان كارلوس» كه برای ملاقات با مقامات مراكش وارد اين كشور شده است، دست به تجمع اعتراض‌آميز زدند.

ساكنان اين شهر كه خود را متعلق به مراكش و اسپانيا می‌دانند نسبت به بی‌تفاوتی مقامات اين كشور نسبت به شرايط دشوار معيشتی خود معترض‌بودند.

يكی از شركت كندگان در اين تجمع اعتراض‌آميز به خبرنگاران گفت: اسپانيايی‌ها ما را متهم‌ می‌كنند كه تمايلی برای پيوستن به اسپانيا نداريم و با اين توجيه به‌خود اجازه‌می‌دهند كه حقوق ما را تضييع‌كنند، در حالی كه اين ادعا دروغ است و ما هيچ‌گاه بر خلاف سياست آن‌ها رفتار نكرده‌ايم.

مسلمانان معترض همچنين، به وضعيت درمان در اين شهر اعتراض ‌داشتند چرا كه مجبورند برای درمان و مراقبت‌های پزشكی به شهرهای مراكشی اطراف سفر كنند.

آن‌ها با اشاره به شرايط نابرابر حقوق دريافتی يك اسپانيايی غير مسلمان و يك مسلمان از مشكلات اجتماعی مشابه نظير دو تابعيت مراكشی و اسپانيايی كه هيچ‌كدام موردقبول مقامات اسپانيا قرارنمی‌گيرد، سخن‌گفتند.

بنا به اظهارات «رشيد حسين»، مسئول يكی از انجمن‌های خيريه در شهر مراكشی «نادور» در همسايگی مليلا، اين شهر پيش از آنكه توسط دولت اسپانيا اداره‌شود،‌ تحت نظارت حزب راست‌گرای اسپانيا موسوم به «حزب ملت» اداره‌می‌شد.

اين در حالی است كه يك مقام اسپانيايی به وجود شرايط نابرابر شغلی حقوق، آموزش و خدمات درمانی توسط دولت اين كشور ميان مسلمانان و ساير مردم اسپانيا اذعان و اعلام كرد: حقوق مسلم مسلمانان به‌راحتی تضييع‌ می‌شود.

يادآوری می شود تمام 70 هزار ساكن شهر مليلا مسلمان و يا مسيحی هستند؛‌ اين شهر در شمال مراكش قراردارد و از سال 1496تحت نظارت اسپانيا اداره‌می‌شود.

 

  منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo