شهید آوینی

 

هشتمين همايش آزادگان با عنوان «مجمع سيد آزادگان» در مشهد برگزار شد

هشتمين همايش آزادگان با عنوان «مجمع سيد آزادگان» در مشهد برگزار شد

هشتمين همايش آزادگان با عنوان «مجمع سيد آزادگان» و با شركت 120 نفر از اسرای رومادی عراق در مشهد مقدس برگزار شد.

در مشهد به نقل از پايگاه‌ اطلاع‌رسانی بسيج خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «صباغی» مسئول نمايندگی ولی‌فقيه در بسيج وزارت‌خانه‌ها طی سخنانی عمده‌ترين اهداف برگزاری اين همايش را بهره‌گيری هر چه بيشتر آزادگان عضو مجمع از فيوضات معنوی حضرت ثامن الائمه(ع) در راستای تقويت بنيه معنوی اين عزيزان بيان كرد.
مسئول‌نمايندگی‌ولی‌فقيه‌درمنطقه‌مقاومت‌بسيج‌تهران:
جنگ بين حق و باطل هميشگی است و هدف باطل در جنگ، خاموش كردن چراغ هدايت انسان‌ها به سوی كمال است و زمانی دشمن دست از ما بر می‌دارد كه بداند ما از دين خدا دست برداشته‌ايم.

وی با اشاره به احاديثی از كلام معصوم(ع) بر حفظ روحيه اخلاص در كارهای مادی و معنوی تأكيد كرد و شرط قبولی همه اقدام‌های مادی و معنوی افراد را فقط كار برای رضای خدا دانست.

وی افزود: اعمال و عبادات ما بايد در راستای دوستی با دوستان ولايت و دشمنی با دشمنان مقام ولايت باشد.

وی خطاب به آزادگان گفت: بدترين ضرر اين است كه بخواهيم ارزش مشقت‌ها و سختی‌های جان‌فرسای دوران اسارت را با مسايل مادی و دنيايی ارزيابی كنيم.

مسئول نمايندگی ولی‌فقيه در منطقه مقاومت بسيج تهران نيز در اين همايش به علل بروز جنگ‌ها از صدر اسلام تاكنون اشاره كرد و گفت: جنگ بين حق و باطل هميشگی است و هدف باطل در جنگ، خاموش كردن چراغ هدايت انسان‌ها به سوی كمال است و زمانی دشمن دست از ما بر می‌دارد كه بداند ما از دين خدا دست برداشته ايم.

حجت‌الاسلام جليل‌زاده در ادامه از آزادگان به عنوان سندهای افتخار و سربلندی جامعه اسلامی ما ياد كرد و گفت: آزادگان سرافراز ما همواره الگوهای جوانان و نوجوانان جامعه بوده و به ياری خدا نسل‌های آينده هم از اين عزيزان الگو خواهند گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين«صباغی»:
آزادگان سرافراز ما همواره الگوهای جوانان و نوجوانان جامعه بوده و به ياری خدا نسل‌های آينده هم از اين عزيزان الگو خواهند گرفت.

وی با اشاره به حماسه جاويد هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌هايی كه رزمندگان ما در آن دوران از خود بر جای گذاشتند، گفت: دشمنان ما تصور نكنند كه جوانان و نوجوانان و ديگر مردم و مسئولان ما در مقابل زياده‌خواهی و زورگويی‌های آمريكا كوتاه خواهند و هرگز چنين واقعه‌ای رخ نخواهد داد؛ زيرا ملت ما همه اين زورگويی‌ها را بهانه‌ای بيش برای توقف روحيه عدالت‌خواهی و جلوگيری از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی در بين ملت‌های جهان اسلام نمی‌دانند.

وی با اشاره به انتخابات آينده بر انتخاب هوشمندانه و حضور حداكثری مردم تأكيد كرد.

همچنين، 120 نفر از آزادگان اسير در اردوگاه رومادی عراق كه از سراسر كشور در مشهد مقدس گردهم آمده بودند؛ در سوگ حضرت امام جعفرصادق(ع) در حالی كه خود را سياه‌پوش كرده و در سوگ آن امام همام عزاداری می‌كردند؛ با پای پياده بلوار نواب صفوی و مسيرهای منتهی به حرم مطهر را طی كردند و به پای بوسی حضرت امام رضا(ع) نايل شدند.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo