شهید آوینی

 

سمینار بزرگداشت مولانا در یاسوج برگزار می شود

سمینار علمی، ادبی بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی با عنوان "خداوندگار بلخ" اواخر آذر ماه سال جاری در یاسوج برگزار می شود.

دبیر اجرایی این سمینار گفت: این سمینار به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا این شاعر پرآوازه ایرانی 26 آذر سال جاری با حضور صاحبنظران و پژوهشگران جنوب کشور در دانشگاه یاسوج برگزار می شود.

دکتر غلامرضا کافی موضوعات مقاله های ارسالی به این سمینار را مولوی و پیوند عمیق با قرآن وحدیث، سهم مولانا در جهانی کردن ادبیات فارسی، پیوند مولانا با ادبیات داستانی، مثنوی پژوهی در کشورهای جهان، موسیقی، شعر و غزلیات شمس، هویت ایرانی و زبان فارسی در آثار مولانا، هرمونوتیک در آثار مولانا و انسان مداری در آثار مولانا عنوان کرد و افزود: آخرین مهلت ارسال مقاله به این سمینار 15 آذر ماه سال جاری است.

وی اجرای موسیقی بر اساس اشعار مولانا، شب شعر مولانا و اجرای نمایش با مضمون حکایت های مثنوی را از دیگر برنامه های این سمینار ذکر کرد و اظهار داشت: این سمینار با همکاری حوزه هنری یاسوج، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یاسوج برگزار می شود.
 

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo