شهید آوینی

 

آغاز دومين دوره مسابقات حفظ قرآن كويت

دومين دوره از مسابقات حفظ قرآن كميته‌ی قرآنی «مادر نمونه» كويت، روز گذشته يازدهم مهرماه، در مسجد جامع اين كشور آغازشد.

به نقل از روزنامه‌ی كويتی «الوطن»، «شيخ فريحه أحمد الصباح» رييس كميته‌ی عالی مسابقات «مادر نمونه»، با ارائه‌ی سخنانی در مراسم افتتاحيه‌ی اين مسابقات گفت: مسابقات مذكور به مدت دو روز و با مشاركت جوانان، مردان و زنان گروه‌های سنی مختلف برگزارمی‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری اين مسابقات، تشويق به تلاوت و حفظ آيات قرآن كريم، تحكيم ارزش‌های اسلامی در جامعه و نهادينه‌كردن ارزش ميهن‌دوستی بين جوانان و نوجوانان است.

هدف از برگزاری اين مسابقات، تشويق به تلاوت و حفظ آيات قرآن كريم، تحكيم ارزش‌های اسلامی در جامعه و نهادينه‌كردن ارزش ميهن‌دوستی بين جوانان و نوجوانان است

فريحه احمد الصباح تصريح‌كرد: مسابقات مادر نمونه‌ی كويت، سال آينده در سطح بين‌المللی و با مشاركت قاريان و حافظان قرآن كشورهای اسلامی و غيراسلامی برگزارمی‌شود.

وی خاطرنشان‌كرد: اين مسابقات در حال حاضر تنها در رشته‌ی حفظ قرآن برگزارمی‌شود اما از سال آينده، رشته‌ی حفظ احاديث نبوی نيز به آن افزوده‌ خواهدشد.

الصباح در پايان گفت: اين كميته درنظردارد، با همكاری وزارت آموزش و پرورش اين كشور، سمينارهای دينی - ارشادی و برنامه‌های قرآنی بيشتری برگزاركند.

«شيخ صالح النهام»، ناظر دومين دوره از مسابقات قرآنی مادر نمونه‌ی كويت نيز در اين‌باره گفت: 700 حافظ قرآن در اين مسابقات شركت‌كرده‌اند كه بيشتر آن‌ها در بخش بانوان هستند.

وی همچنين هدف از برگزاری اين مسابقات را تقويت ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های قرآنی در جامعه، تربيت نسلی آگاه و آراسته به آموزه‌های قرآنی و آموزش قاريان و حافظان قرآن كويت برای موفقيت بيشتر در مسابقات بين‌المللی و منطقه‌ای توصيف‌كرد.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ( ایکنا )

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo