شهید آوینی

 

نرم‌افزار «كريمه اهل بيت(ع)» توليد شد

در آستانه ميلاد پر بركت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) مؤسسه تحقيقاتی حضرت ولی‌عصر(عج)، نرم‌افزار «كريمه اهل بيت(ع)» را توليد كرد.

نرم‌افزار «كريمه اهل بيت(ع)» در سلسله نرم‌افزارهای مذهبی معرفی اهل بيت و فرزندانشان بوده كه دارای قابليت‌هايی چون زيارت، پرسمان، كتابخانه ديجيتال، كرامات، اشعار، كتاب‌شناسی، زندگی‌نامه، نوا و نما و گالری تصاوير است.

بخش «زيارت» حاوی اعمال و آداب و متن زيارت‌نامه همراه با ترجمه و شرح و فضيلت زيارت حضرت معصومه(س) به همراه زيارت‌نامه امام رضا(ع)، امام كاظم(ع) و .... و همچنين مقالات پژوهشی نسبت به بحث زيارت است.

«پرسمان» شامل بانك پرسش و پاسخ از مراكز مختلف نسبت به احوالات و پيرامون حضرت فاطمه معصومه(س) بوده و «كتابخانه ديجيتالى» مشتمل بر بيش از 50 عنوان كتاب و 1000 ريزموضوع و همچنين بانك جامع مقالات مرتبط با حضرت معصومه(س) است.

بخش «كرامات» نيز شامل بيش از يك‌صد و بيست كرامات از حضرت فاطمه معصومه(س) منقول از علماء، خدام، زوار و آستانه مقدسه بوده و بخش «اشعار» حاوی نزديك به يك‌صد شعر و قطعه ادبی از بزرگان و علماء و شعراء در مدح و وصف حضرت فاطمه معصومه(س) است.

از ديگر ويژگى‌هاى اين برنامه، معرفى كتاب‌های مربوط به زندگی حضرت معصومه(س) به تفكيك عنوان، نويسنده و ناشر و همچنين فهرست كتاب و ... با امكان دسترسی به معرفی مختصر و فهرست كتاب‌ها دزر بخش «كتاب‌شناسی» بوده تا زمينه‌هاى تحقيق بيشتر را براى محققان و پژوهشگران آماده كند.

در بخش «زندگينامه» نيز زندگی حضرت از ولادت تا وفات همراه با اشاره مختصری به كرامات، احاديث مربوط به حضرت و همچنين سند زيارت‌نامه و تاريخچه حرم مطهر اشاره شده‌است.

بخش «نوا و نما» نيز شامل صدها فايل صوتی در بخش‌های مولودی و مديحه‌سرائی و مرثيه‌خوانی و سخنرانی بزرگان و علماء راجع به حضرت به همراه فيلم‌هايی از غبارروبی، ضريح و مراسم نقاره‌زنی و مجالس حرم مطهر و چند نمونه كرامت و ... است.

بخش «گالری تصاوير» گالری متنوعی از تصاوير مرتبط با ولادت و ضريح و حرم مطهر و تصاوير قديمی شهر قم و وفات حضرت فاطمه معصومه(س) است، همچنين معرفی كاملی از سايت‌ها و منابع معتبر اينترنتی كه راجع به حضرت فاطمه معصومه(س) تحقيق و فعاليت می‌كنند در نرم‌افزار «كريمه اهل بيت(ع)» ارائه شده‌است.

ارائه فهرست‌ها به صورت مرتب شده در ساختار درختی، امكان جستجو در تمامی ليست‌ها همراه با محدود كردن جستجو توسط تعيين دامنه و امكان انتقال اطلاعات به بخش يادداشت و امكان ضبط آن با فرمت‌های مختلف از ويژگی‌های نرم‌افزار «كريمه اهل بيت(ع)» است.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo