شهید آوینی

 

اتحاديه‌ی مسلمانان مصری در اروپا گسترش اسلام‌هراسی را محكوم‌كرد

اتحاديه‌ی مسلمانان مصر در اروپا، روز گذشته، هفتم مهرماه، با صدور بيانيه‌ای، گسترش اسلام‌هراسی در جوامع اروپايی از سوی احزاب سياسی تندور را به‌شدت محكوم‌كرد.

اتحاديه‌ی مسلمانان مصر در اين بيانيه اعلام‌كرد: تعدادی از انجمن‌های محلی و احزاب سياسی تندور در انگلستان، فرانسه و سوييس تلاش‌می‌كنند، با برگزاری تظاهرات و ايجاد هرج‌و‌مرج، غيرمسلمانان را نسبت به تعاليم اسلامی ناامن‌كرده و پديده‌ی اسلام‌هراسی را در جوامع اروپايی ترويج‌دهند.

در ادامه‌ی اين بيانيه آمده‌است: انجام حملات و اقدامات تبعيض‌آميز از سوی تعدادی از جناح‌راستی‌ها و افراط‌گرايان اروپايی با قوانين بين‌المللی در زمينه‌ی حقوق بشر تناقص‌دارد.

از سوی ديگر، اتحاديه‌ی مسلمانان مصر در اروپا همچنين در نامه‌ای به «فرانكو فراتينی»، وزير دادگستری اتحاديه‌ی اروپا از اين اقدام نژادپرستانه‌ی گروه‌های تندور در تحريك غيرمسلمانان برای حمله به ضد مسلمانان انتقادكرده و اتخاذ تدابير و تصميمات قانونی لازم برای توقف اين حملات را خواستارشد.

اتحاديه‌ی مسلمانان مصر در ادامه از اتحاديه‌ی اروپا خواست از طريق اعطای مناصب دولتی و سياسی به مسلمانان در جوامع اروپايی، از حقوق شهروندان مسلمان حمايت‌كند.
 

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo