شهید آوینی

 

كميسيون فرهنگی مجلس موضوع مظلوميت فرهنگ را بررسی كند

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی ازبررسی موضوع مظلوميت بخش فرهنگ كشور، در كميسيون امور فرهنگی مجلس خبر داد.

منطقه شمال غرب كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد «محمدرضا ميرتاج‌الدينی» روز پنجشنبه سوم آبان جاری در مراسم افتتاح پنجمين نمايشگاه بزرگ كتاب آذربايجان شرقی با اعلام اين خبر گفت: در اين بحث‌ها اعضای كميسيون فرهنگی مقوله‌های مهمی نظير كمبود اعتبارات اين بخش، راه‌های افزايش آن و راه‌های افزايش سرانه مدت مطالعه آحاد جامعه را بررسی می‌كنند.

وی افزود: در سه دهه اخير حداكثر اعتبارات اين بخش بين سه تا چهار درصد كل اعتبارات كشور را بوده در حاليكه بديهی‌ترين انتظار دراين رابطه تخصيص ‪ ۱۰‬درصد از اعتبارات كشور به آن است.

اين نماينده مجلس تصريح كرد: لازم است دست اندركاران در جهت نهادينه كردن مصرف كالاهای فرهنگی در بين مردم شد تلاش روز افزونی داشته باشند و در اين ارتباط در سال جاری ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال برای گسترش فضاهای كتابخانه‌ای و كتابخوانی در سطح مدارس هزينه می شود.

در ادامه اين مراسم «محسن پرويز» معاون فرهنگی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مساعدت بخش‌های اقتصادی به بخش فرهنگ به ‌منظور شكوفايی آن و جبران كاستی‌های روا داشته شده در گذشته شد و گفت: بخش فرهنگ اغلب كشورهای جهان از اعتبارات و كمك های ديگر بخش‌ها برخوردارست و اين امر بايد در جمهوری اسلامی ايران نيز به عنوان رويه‌ای معمول در جامعه جهانی پذيرفته شود.

به‌گفته‌ی وی، در مقطع كنونی بخش فرهنگ نيازمند هزينه شدن اعتبارات قابل توجه به صورت مستقيم و غيرمستقيم است تا ضمن تامين نيازمندی‌های اساسی اين بخش در جهت نهادينه شدن مصرف كالاهای فرهنگی در جامعه اقدام شود.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ( ایکنا )

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo