شهید آوینی

 

  نسبت آثار مکشوفه در مسجدالاقصی به یهودیان رد شد

اسرائیل اشیاء و آثاری را در مسجدالاقصی یافته که آن را به دوران هیکل موهوم نسبت می دهند، مفتی اعظم قدس در این مورد گفت: آنچه کمیته آثار باستانی رژیم اشغالگر اسرائیل در میان حفاریها به دست آورده به دوران هیکل موهوم تعلق ندارد و این انتساب دروغ و افترائی بیش نیست.

به نقل از خبرگزاری فلسطین، شیخ محمد حسین مفتی اعظم قدس و سرزمین فلسطین وجود هر گونه آثار به جا مانده از هیکل موهوم را در حیاط مسجدالاقصی، زیر و یا نزدیک آن نفی کرد و گفت: خاکی که اداره اوقاف اسلامی خارج کرده است، به دوران عثمانی باز می گردد و به دوران قدیمی تر که آنها تصور می کنند، مرتبط نیست.

مفتی اعظم قدس اظهار داشت: این شهر بارها مورد عملیات تخریب قرار گرفته است و حتی دستخوش عوامل طبیعی چون زلزله شده است . از این رو خاک استخراج شده به دوران عثمانی بازمی گردد و هیچ ارتباطی با دورانی که آنها می گویند، ندارد.

وی در ادامه یاد آور شد: رژیم اشغالگر اسرائیل بارها آثاری را یافته و آن را به هیکل موهوم نسبت داده است تا به واسطه آن در امور مسجدالاقصی دخالت کند و اینگونه درگیری داخلی را افزایش داده و مانع ترمیم و بازسازی آن شود.

شیخ محمد حسین از همه شوراها و سازمانهای بین المللی به ویژه اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواست به منظور توقف تعرض به مقدسات فلسطین به ویژه مسجدالاقصی تلاش کرده و مانع یهودی سازی قدس و مسجدالاقصی شوند.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo