شهید آوینی

 

برگزاری درس خارج فقه آيت‌الله مكارم شيرازی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

درس خارج فقه آيت‌الله مكارم شيرازی صبح امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد.

آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی، در ابتدای درس خارج فقه خود به مناسبت سالروز تخريب قبور ائمه‌ی بقيع (ع) به دست سلفی‌های متعصب، تاريخچه‌ای از عملكرد غير انسانی گروهی از افراد ناآگاه و از خدا بی‌خبر گفت: در سال 1344 قمری گروهی از وهابيون مدينه را تسخير كرده و كشت و كشتار به راه انداختند كه مبنای آن تخريب بود و قبلاً نيز مكرراً تخريب كرده بودند.

وی ادامه داد: قبور امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر و امام صادق (ع) را تخريب كردند، به هيچ يك از قبور ائمه رحم نكردند و قبر مالك در بقيع را هم تخريب كردند، فقط قبر پيامبر (ص) باقی ماند. تندروان وهابی از همان اوايل قصد تخريب داشتند، اما به دليل ترس از روبرويی با تمام مسلمانان از اين كار منصرف شدند.

اين مرجع تقليد اظهار كرد: به اعتقاد وهابيون علاقه به اهل بيت (ع) شرك است، در حالی كه ائمه شفاعت‌كنندگان ما در درگاه خداوند هستند. آيا بوسيدن حجرالاسود شرك است؟ آيا شرك در يك جا سنت است و در جايی ديگر حرام؟

مكارم شيرازی با بيان اين‌كه اخيراً يكی از ائمه‌ی جماعات با تقبيح تبليغ و اعزام چهار هزار نفر از جوانان وهابی برای حركات انتحاری در عراق اين امر را حرام دانسته آن را نشانگر آگاه شدن آنان از اين مسأله دانست و افزود: هيچ خانواده‌ی عراقی نيست كه شهيدی از دست نداده باشد، چگونه اسلام را با كشتارهای بی‌رحمانه توجيه می‌كنند.

وی در توصيه به مسئولان سعودی، عنوان كرد: توصيه‌ی ما به مسئولان سعودی اين است كه به كمك گروهی از وهابيون آگاه شده، بايد جلوی تندروی‌ها گرفته شود، چرا بذر عداوت بين مسلمانان پاشيده شود، و اسرائيل و آمريكا هر كاری كه دوست دارند انجام دهند؟ دنيا متوجه ظلم اسرائيل و آمريكا شده است.

اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: مسلمانان نبايد با حركات و الفاظ و تعبيرات غلوآميز بهانه به دست دشمنان سلفی بدهند، اميدواريم با بيداری مسلمانان و دولت سعودی هر چه زودتر قبور ائمه بقيع (ع) بازسازی شود.

مكارم شيرازی در ادامه افزود: گاهی مشاهده می‌شود كه مجالس ائمه (ع) تبديل به مجالس آلوده به گناه شده، طلاب، خطبا و مداحان محترم نبايد مجالس را به افراطی‌ها و افراد ناآگاه بسپارند كه باعث سوء استفاده دشمنان شود.

وی در پايان افزود: بنده از جمعی از مداحان عزيزی كه از اشعار متين و حساب‌شده‌ای استفاده می‌كنند، تشكر می‌كنم و آنها بدانند كه اين شعار زيبا باعث آبروی اسلام است و در مقابل دشمنان اين اشعار مؤثر بوده است و اميدوارم كه هميشه اين مسائل را رعايت كنند.

 منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo