شهید آوینی

 

مراسم هفتمين شب درگذشت ‌آيت‌الله حسن امامی حجتی دشتی در قم برگزار شد

مراسم هفتمين شب درگذشت ‌آيت‌الله حاج شيخ حسن امامی حجتی دشتی با حضور نمايندگان بيوت مراجع عظام، علما و طلاب حوزه علميه در مسجد امام زين‌العابدين قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «حسينی بوشهری» در اين مراسم با اشاره به نقش هدايتگر قرآن در جامعه گفت: زيبايی قرآن در اين است كه هم دردها را بيان می‌كند و هم درمان آن را مشخص می‌كند و اگر انسان‌ها توجه عميق به آن پيدا كنند، مسير اصلی كمال را پيدا كرده‌اند.

خودسازی، عبادت، عشق به مردم، مبارزه با ظلم و فريادرسی به مظلوم از جلوه‌های عمل صالح است

مدير حوزه علميه قم، با بهره‌مندی از آيات قرآن، عزت را فقط زيبنده خدا معرفی كرد و با بيان اينكه اگر كسی خواهان عزت است بايد آن را از خدا بخواهد گفت: اگر كسی به مقام عزت دست يافت و از سرچشمه زلال معرفت الهی بهره جست بايد در برابر دشمن بيرونی و نفس اماره تسليم نشود و با تمام وجود در برابر ناملايمات زندگی ايستادگی كند.

نايب رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم، با استناد به آيات قرآن، اعمال صالح را ناشی از دارا بودن باورها و عقايد عميق به مبداء و معاد دانست و افزود: خودسازی، عبادت، عشق به مردم، مبارزه با ظلم و فريادرسی به مظلوم از جلوه‌های عمل صالح است.

مدير حوزه علميه قم با اشاره به شخصيت علمی و اخلاقی مرحوم ‌آيت‌الله دشتی او را مصداق بارز عالمانی دانست كه در سايه علم و دانش ديگران را نيز بهره‌مند می‌كرد.

«حسينی بوشهری»، غيرت دينی، بيان عالمانه، نهی از منكر و بی‌ادعايی مرحوم ‌آيت‌الله دشتی را از ويژگی‌های ديگر آن مرحوم برشمرد و گفت: ‌آيت‌الله دشتی تسلط عالمانه به آيات كلام حق داشتند، سادگی و مردمی بودن و پيگيری مسايل روز جامعه، كشور و جهان با وجود كهولت سن از امتيازات ديگر آن مرحوم به شمار می‌رفت.

 منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo