شهید آوینی

 

سازمان كنفرانس اسلامی حفاری‌های مجدد اسراييل در مسجدالأقصی را محكوم‌كرد

«اكمل‌الدين احسان اوغلو»، دبيركل سازمان كنفرانس اسلامی با صدور بيانيه‌ای، حفاری‌های مجدد اسراييل در «باب المغاربه» (محوطه‌ی مسجدالأقصی) را محكوم‌كرد.

احسان اوغلو در اين بيانيه اعلام‌كرد: ادامه‌ی اقدامات تخريب‌كارانه‌ی رژيم صهيونيستی در مسجدالأقصی، باعث از بين‌رفتن آثار ارزشمند فرهنگی و تاريخی مسجدالأقصی و قدس شريف می‌شود.

وی در ادامه‌ی اين بيانيه، از تصميم اسراييل برای از سرگيری حفاری‌های مجدد در مسجد‌الأقصی و نابودی پل تاريخی ارتباطی بين دروازه‌ی مغاربه و حرم قدس شريف، به‌شدت هشدارداد.

اقدامات تخريب‌كارانه نيروهای اشغالگر اسراييلی، تلاش‌های انجام‌شده برای ايجاد فضای صلح و ازسرگيری مذاكرات و گفت‌وگوها را با مشكل مواجه‌می‌كند

احسان اوغلو تأكيدكرد: اقدامات تخريب‌كارانه‌ی نيروهای اشغالگر اسراييلی، تلاش‌های انجام‌شده برای ايجاد فضای صلح و ازسرگيری مذاكرات و گفت‌وگوها را با مشكل مواجه‌می‌كند.

وی در بيانيه‌ی مذكور از اسراييل خواست، به قوانين و آيين‌نامه‌های بين‌المللی و قرداد 1949 ژنو پايبندباشد و از سرزمين‌های اشغالی فلسطين و قدس شريف عقب‌نشينی‌كند.

دبيركل سازمان كنفرانس اسلامی در پايان اين بيانيه از محافل بين‌المللی و شورای امنيت خواست با دخالت در مسأله‌ی فلسطين و اعمال فشار بر اسراييل، اين رژيم را مجبور به عقب‌نشينی از طرح حفاری‌های مجدد در مسجدالأقصی كنند.

گفتنی‌است، اسراييل تلاش‌می‌كند با تغيير واقعيت تاريخی و اسلامی مسجدالأقصی، زمينه را برای يهودی‌سازی قدس شريف آماده‌كند.

 منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo