شهید آوینی

 

مساجد الجزایر برای مبارزه با بی سوادی فعالیت می‌کنند

در راستای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مسلمانان کشور الجزایر، مساجد به عنوان پایگاههایی فعال در جذب افراد بی سواد اعلام همکاری کرده و در مبارزه با این پدیده فعالیت می‌کنند.

بوجمعه هیشور وزیر اطلاعات و ارتباطات الجزایر اظهار داشت: بی سوادی از جمله مواردی است که منجر به عقب نگهداشتن امتها می شود، از این رو مسلمانان که سردمداران علم و دانش بودند باید از این پدید نیز به دور باشند. از این رو به صورت جدی سعی در از بین بردن بی سوادی در سطح کشور الجزایر می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و نقش تکنولوژی، رسانه های گروهی و وسایل ارتباطی تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت تکنولوژی در از بین بردن بی سوادی، مردم این کشور تلاش بسیاری می کنند تا هر چه زودتر این مسئله از این کشور ریشه کن شود، از این رو مراکز و سازمانها، نهادها و ارگانهای مختلف در این راستا فعالیت می کنند.

بوجمعه هیشور در ادامه یاد آور شد: به زودی شورای "اقرأ" و "الضیاء" توافقنامه ای به منظور از بین بردن بی سوادی و آموزش بزرگان امضا و فعالیت خود را در مساجد و مراکز و مؤسسات آموزشی به زودی آغاز می کنند. چرا که مساجد نیز به عنوان پایگاههای جدی در این زمینه اعلام آمادگی کرده و در این راستا تشریک مساعی می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo