شهید آوینی

 

جشنواره امام رضا (ع) بستر را برای خلق آثار جاودانه فراهم كرده است

دبیر جشنواره آیین ها وآواهای مذهبی و زیارتی در فرهنگ رضوی گفت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا بستر را برای خلق آثار جاودانه فراهم كرده است.


محمدباقر نظری اظهار داشت: مفاخر كشور باید احساس مسئولیت كنند و خالصانه اثری جاودانه را خلق كنند، چرا كه این جشنواره صحنه رقابت نیست، بلكه دلدادگی به حضرت است.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأكید بر آنكه باید فرهنگ رضوی در بین متولیان این جشنواره مشهود باشد، گفت: باید جشنواره را رونق دهیم و در عمل خود فرهنگ رضوی را به مردم نشان دهیم؛ به گونه‌ای كه اگر فردی از بیرون به ما نگاه كند، این فرهنگ را در كلام و رفتار ما بیابد.

نظری با اشاره به اینكه باید همه ظرفیت‌ها و دستگاه ها همپای هم در جهت ترویج فرهنگ رضوی حركت كنند، بیان داشت: معتقدم زبان هنر، زبان بین‌الملل است، به طوری كه سود اجرای برنامه های فرهنگی عاید تمام مردم می شود كه این امر، جشنواره را از خواص دور و به عوام نزدیك می كند.

وی برپایی جشنواره را اتفاقی مبارك دانست و گفت: به لحاظ آنكه امام رضا، ولی نعمت ما ایرانیان است، هركس به نوبه خود احساس دینی داشت و دستگاه‌های فرهنگی نیز ادای دین خود را برپایی چنین جشنواره ای می دانند.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح كرد: استان لرستان از سال گذشته به دلیل حضور در این جشنواره و ادای دین خود اولین جشنواره آیین ها و آواها را در سطح ملی برگزار و بیش از70 اثر را با محوریت حضرت رضا ارزیابی كرد كه این استقبال منجر به برگزاری دومین جشنواره به صورت بین‌المللیاند.

وی دلایل انتخاب چنین جشنواره‌ای را سنت های پسندیده در كشور دانست و گفت: خوشبختانه در كشور آیین ها و آواهای سنتی برگرفته از متون دینی و اعتقادات مذهبی داشتیم كه به آن عمل میشد، اما متأسفانه در بعضی موارد به دست فراموشی سپرده شده بود كه این جشنواره حركتی برای زنده كردن این هنر است.

وی زمان برگزاری جشنواره را 23 تا 25 آبان ماه عنوان كرد و گفت: با توجه به استقبال گروه‌ها از جشنواره مهلت ارسال آثار آن از 20 شهریورماه تا 15 مهرماه تمدید شد، ولیكن به دلیل اعلام آمادگی بعضی از گروه تا پایان مهرماه آماده پذیرش آثار افرادی كه اعلام آمادگی كرده‌اند، خواهیم بود.

به گفته نظری در حاشیه برگزاری این مراسم، نقالان به ارائه خاطره از سفر به مشهدالرضا خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo