شهید آوینی

 

گشایش سومین نمایشگاه بزرگ فرهنگی قرآنی

سومین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران در مصلای جمعه بابل گشایش یافت.

در این نمایشگاه ناشرانی‌ از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم و مازندران آخرین آثارقرآنی، نرم افزاری و انواع کتب و نرم افزارهای اسلامی و قرآنی را به نمایش گذاشتند.

تشکیل کارگاه های نویسندگی، ایستگاه نقاشی، محفل انس با قرآن و برپایی غرفه دفاع مقدس و همچنین بخش عفاف و حجاب از برجستگی های نمایشگاه امسال است.

مشاور وزیر ارشاد اسلامی و مدیرکل مرکز توسعه؛ هماهنگی و ترویج فعالیت های قرآنی طی سخنانی گفت: برپایی نمایشگاه صحیفه سبز به عنوان رخدادی عظیم در استان مازندران و بلکه در سطح کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به شمار می آید و در دولتی که به اراده این ملت قدرت خدمت را به کف گرفته هیچ افتخاری بالاتر از پرداختن به قرآن و تعالیم الهی آن نیست.

محمدعلی خواجه پیری این اتفاق مبارک را زمینه توفیقات روزافزون فعالیت های قرآنی این استان دانست و بر ادامه این حرکت خجسته تاکید ورزید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران این نمایشگاه گفت: امروز باید در کنار فراگیری علوم تجربی به فرهنگ دینی عنایت شود زیرا هدایت بشر با تبیین و فراگیری کلام وحی محقق می‌شود.

محمد اسماعیل امامزاده افزود: وضعیت تاسف بار امروز جامعه بشری نتیجه بی‌توجهی به قرآن به عنوان منشور هدایت است.

وی با بیان اینکه قرآن عالی‌ترین کتاب و منشور پیروان دین رسول خدا است افزود: شرط پیروی از قرآن تن دادن به احکام آن است.

امامزاده ظهور و بروز دولت نهم را زمینه ای برای ترویج فرهنگ قرآنی عنوان و گفت: دولت حاضر با الگو قرار دادن قرآن در تمامی منش های خود زمینه های الفت روز افزون جوانان و نوجوانان به فرهنگ قرآنی فراهم آورده و زندگی غنی و معنوی را برای آنان به ارمغان می آورد.

وی بیشترین آثار پژوهشی موجود در دنیای معاصر را پیرامون کتاب الهی مسلمانان یعنی قرآن دانست و اذعان داشت: بسیاری از مستشرقین بر آن هستند تا این کتاب الهی را بیشتر بشناسند و ما در این میانه نباید از غافله تدبر در قرآن عقب بمانیم.

مدیر سومین نمایشگاه فرهنگی و قرآنی صحیفه سبز مازندران در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برپایی این نمایشگاه به عنوان یک پدیده فرخنده و قابل ستایش؛ باعث شده است تا فعالیت های قرانی در استان جلوه ای ویژه پیدا کند.

قاسم عزیزاده گرچی به جایگاه و اهمیت قرآن در زندگی امروز بشر اشاره کرد و افزود: امت اسلامی باید بیش از پیش به معارف اسلامی و دینی توجه کند.

این نمایشگاه تا چهارم آبانماه دایر است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo