شهید آوینی

 

كميته‌ی دفاع از مقدسات اسلامی در سوئد تأسيس‌شد

مؤسسه‌ها، انجمن‌ها و مراكز اسلامی سوئد، به‌منظور حمايت از تعاليم دين اسلام و ساحت مقدس پيامبر(ص)، به تشكيل كميته‌ی دفاع از مقدسات اسلامی در اين كشور اقدام‌كردند.

به نقل از خبرگزاری اسلامی عربستان، «شيخ حسان موسی»، رييس انجمن ائمه‌ی مساجد سوئد و عضو شورای مفتيان اروپا در اين‌باره گفت: هدف از تشكيل اين كميته، مقابله با اهانت به ساحت مقدس پيامبر(ص) و تعاليم دين اسلام و پاسخ به اين اهانت‌ها است.

وی افزود: اين كميته با رهبران سياسی، حزبی و رسانه‌های تبليغاتی سوئد در ارتباط خواهدبود و درباره‌ی مسائل مختلف دينی و فرهنگی با آن‌ها گفت‌وگو‌می‌كند.

شيخ حسان موسی تصريح‌كرد: مسأله‌ی اهانت به پيامبر گرامی اسلام(ص) در سوئد هنوز تمام‌نشده و انجمن‌ها و مؤسسه‌های اسلامی اين كشور، شكواييه‌ای عليه كاريكاتوريست موهن به ساحت مقدس پيامبر(ص) به مراجع قضايی سوئد ارجاع‌داده‌اند.

وی خاطرنشان كرد: در پی اهانت روزنامه‌ی سوئدی، «نريكه آله هاندا» به پيامبر(ص)، نخست‌وزير سوئد در مسجد جامع «استكهلم»، پايتخت اين كشور با نمايندگان اقليت اسلامی سوئد ديدار و گفت‌وگو و از اين اقدام روزنامه‌ی سوئدی ابراز تأسف‌كرد.

شيخ حسان موسی در ادامه تأكيدكرد: كشورهای اسلامی و عربی عضو سازمان ملل متحد، نقش مهمی در صدور قوانين بين‌المللی در زمينه‌ی مجازات اهانت‌كنندگان به مقدسات، كتب آسمانی و پيامبران ايفاكردند.

رييس انجمن ائمه‌ی مساجد سوئد در پايان گفت: جوامع غربی به اين مسأله توجه‌كنند كه نبايد از خطوط قرمز اديان تجاوز‌كرده و به اسم آزادی بيان به حريم مقدسات اسلامی مسلمانان توهين‌كنند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo