شهید آوینی

 

کنگره بزرگداشت آخوند ملاعباس تربتی

رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بزرگداشت آخوند ملاعباس تربتی در تربت حیدریه گفت: چشم امید مسلمانان جهان، امروز به ایران و انقلاب اسلامی دوخته شده است.

غلامعلی حدادعادل افزود: مسلمانان جهان نمی توانند کسانی را که در برابر امریکا سر تعظیم فرود می آورند، با رژیم صهیونیستی سر یک سفره می نشینند و بر سرمنافع مسلمانان مصالحه می کنند و به انواع مفاسد آلوده هستند، الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به دومین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران گفت: این اجلاس در حالی ایران را در صدر اخبار جهان قرار داد که دشمنان در صدد انزوای سیاسی کشورمان هستند.

حدادعادل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش شایسته خود را در منطقه و جامعه بین الملل ایفا کرد که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس ریشه عزت انقلاب اسلامی و شکست توطئه ها، تحریم ها، تهدیدها و تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران را در معنویت و ایمان به خدای مردم ایران دانست و تاکید کرد: همه باید قدر این عزت را بدانیم.

وی همچنین با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: این سفرها باعث افزایش شور و امید در میان مردم شده است.

حدادعادل به سفر اخیر خود به بوسنی و هرزگوین اشاره کرد و افزود: احساسات مسلمانان دنیا به انقلاب اسلامی وصف ناپذیر است به گونه ای که در سفر به بوسنی، یک خانم جوان و محجبه اروپایی به من گفت سلام ما را به رهبرمان برسانید که این موضوع بسیار باعث عزت و افتخار است.

رئیس مجلس دربخش دیگری از سخنان خود به فضایل مرحوم آخوند ملاعباس تربتی اشاره کرد و گفت: مرحوم آخوند در عین حال که به دنیا بی اعتنا بود، به امور مردم اهتمام ویژه داشت.

وی وارستگی، وطن دوستی، تلاش خستگی ناپذیر، عشق و محبت به اهل بیت (ع)، زهد و تقوا و پرهیز از اسراف و تبذیر را از دیگر ویژگی های آخوند ملاعباس تربتی برشمرد و افزود: همان طور که هر روحانی باید الگوی مردم باشد مرحوم آخوند را می توان الگوی روحانیان به شمار آورد.

حدادعادل به کتاب فضیلت های فراموش شده که فرزند آخوند درباره ویژگی های اخلاقی پدر خود نوشته است اشاره کرد و این کتاب را بسیار آموزنده دانست که باید بارها آن را خواند.

رئیس مجلس شخصیت ملاعباس تربتی را دارای ابعاد مختلف و حیرت آور دانست و افزود: هر بعدی از زندگی او منظره ای زیباست که به تماشای آن محتاجیم و به عمل به آن محتاج تر.

وی اضافه کرد: فیلمسازان می توانند درباره زندگی مرحوم آخوند مجموعه ای تلویزیونی بسازند و هر بخش از زندگی او را در قالب یک برنامه مفید به نسل جوان معرفی کنند.

حدادعادل بخش هایی از کتاب فضیلت های فراموش شده را در این کنگره قرائت کرد که ابراز احساسات حضار را در پی داشت.

منبع: خبرگزاری واحد مركزی خبر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo