شهید آوینی

 

سید مهدی شجاعی داستان زندگی امام رضا (ع) را می نویسد

سید مهدی شجاعی نویسنده نام آشنای ادبیات مذهبی کشور گفت: کار تحقیقاتی مربوط به داستان امام هشتم به پایان رسیده است و به زودی نگارش آن را آغاز می کنم.

سیدمهدی شجاعی گفت: در خصوص نگارش این اثر، منتظر به دست آوردن قالب مورد نظر هستم تا بتوانم مطالعات تحقیقاتی و مضامین معنوی را در بهترین ظرفی که می شود بیان کرد پیاده کنم. تمام تأمل قبل از نگارش من هم مربوط به همین انتخاب قالب است.

وی ادامه داد : از نظر موجودیت تحقیقاتی به جامعیتی رسیده ام اما به دنبال شیوه ای هستم که متفاوت با قالبهای گذشته باشد و بتواند بهترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند.

شجاعی اظهار داشت : ورود به عرصه و حیطه این بزرگواران، برکاتی را شامل حال انسان می کند که صرفاً تکمیل اطلاعات در مورد آنان نیست بلکه انسان از رهگذر این تحقیق به یک ارتفاع معنوی و بستر نورانی وارد می شود و درآن حرکت می کند که پیش از این رسیدن به آن میسر نبوده است.

وی اضافه کرد : در مورد شخصیتهای تاریخی این مورد خیلی نمایان نیست، اما در مورد اهل بیت(ع) به خصوص امام رضا(ع) آدم هرچه بیشتر می داند، احساس می کند نورانیت وجود پربرکت ایشان در وجود انسان بیشتر جریان می یابد و این ویژگی خاص اهل بیت است.

این نویسنده با بیان اینکه نه در مورد امام رضا(ع) و نه در مورد هیچ امام دیگری آن گونه که شایسته و بایسته است اثر شاخص ادبیاتی صورت نگرفته است، عنوان کرد : دیگر آثار ادبی در مورد ائمه اطهار (ع) دچار کمبود، نقصان و کم کاری است کارهای نسبتاً خوبی در مورد بعضی از ائمه اطهار انجام شده اما این تعداد کتاب چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی شایسته این بزرگواران نیست و خیلی کمتر از آن چه شایسته است کار شده است.

شجاعی با اشاره به برگزاری جشنواره امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره رضوی در ایجاد تعامل بسیار خوب میان نمایشنامه نویسان و تولید آثار قابل قبول مؤثر بوده است و حمایتها و جهت دهی ها دراین زمینه تأثیرات خود را خواهد گذاشت.

نویسنده "طوفان دیگری در راه است" درخصوص پروژه نگارش داستانهای 14 معصوم گفت : در مورد حضرت امام حسین(ع ) نگارش اثر انجام شده است. کتاب « آسمانی ترین مهربان» که در مورد امام جواد(ع) است نیز آماده شده است. کاری درباره حضرت رضا(ع) را در دست اجرا داشتم که برخی از اتفاقها باعث شد این کار به تعویق بیفتد ولی تحقیقات درباره امام رضا(ع) به پایان رسیده است و منتظر یافتن قالبی مناسب برای پیاده کردن این تحقیقات هستم. این پروژه جز اولویتهای من است.

وی اضافه کرد : تقریباً یک فصل از رمان حضرت عباس (ع) باقی مانده و آن هم به دلیل کار بر روی پروژه سناریوی حضرت یوسف (ع) بود که تقریباً چند سال وقت مرا گرفت و قبل از اینکه کار نگارش درباره حضرت عباس (ع) را به پایان برسانم، آن کار شروع شد و ایجاد وقفه کرد.

وی در پایان گفت: در مسیر تحقیقات، پرونده های پژوهشی راجع به زندگانی پر برکت حضرت امام حسن (ع) و امام هادی(ع) نیز به پایان رسیده و برای نگارش این کتاب نیز منتظر قالب ادبی مناسب برای خلق داستان هستم.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo