شهید آوینی

 

هم‌اندیشی "قدس و وحدت اسلامی" در لندن برگزار شد

کارشناسان و شخصیت‌های دینی، سیاسی و رسانه‌ای مقیم انگلیس در هم‌اندیشی "قدس و وحدت اسلامی" که عصر یك شنبه به همت رایزنی فرهنگی ایران در لندن برگزار شد، دیدگاههای خود را بیان کردند.

در این نشست که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس و سال انسجام اسلامی در لندن برگزار شد، حاضران بر ضرورت توجه به مشترکات مذاهب اسلامی و نیز قدس شریف به عنوان یکی از مهم‌ترین این اشتراکات و قبله اول مسلمانان تاکید کردند.

دکتر "علی محمد حلمی" رایزن فرهنگی ایران در افتتاح این برنامه گفت: فقط با اتحاد می‌توان مشکلات مسلمانان از جمله مساله فلسطین را حل کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای خاتمه اشغال سرزمین مردم فلسطین، آن را دارای سه محور بازگشت صهیونیست‌ها به کشورهای مبدا، بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین مادری و برگزاری همه پرسی در فلسطین معرفی کرد.

در ادامه این برنامه که آغازگر آن پخش فیلمی از اعمال تبعیض نژادی علیه سیاه پوستان آمریکا، سیاستهای سرکوبگرانه رژیم سابق آپارتاید در آفریقای جنوبی و قیام مردم فلسطین علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی بود، کارشناسان به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

آنان مساله فلسطین را بحران جهان اسلام و جامعه بین‌الملل معرفی کرده و با استقبال از طرح مقام معظم رهبری، خواستار معرفی بیشتر جنبه‌های آن به جهانیان در قالب یک نقشه راه به سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد شدند.

استفاده از رسانه‌های جدید برای آگاهی رساندن به مردم جهان و روشن کردن ابعاد مختلف قضیه فلسطین، پیشنهاد دیگر حاضران در این نشست بود.

شماری از کارشناسان همچنین از بی‌تفاوتی دولتهای اسلامی و عربی نسبت به سرنوشت مردم فلسطین انتقاد و اظهار نگرانی کرده و بر آگاه ساختن مردم این کشورها در قبال قضیه فلسطین تاکید داشتند.

وحدت موضع کشورهای اسلامی در قضیه فلسطین، توجه به جوانان و ارتباطگیری با رسانه‌های کشورهای غیر اسلامی برای معرفی معضلات مردم مظلوم فلسطین و افشای سیاستهای ضد انسانی رژیم صهیونیستی فرازهای مهم اظهارات حاضران در این هم‌اندیشی را تشکیل می‌داد.

توجه به آموزش و اطلاع رسانی به جوانان به ویژه دانشجویان مسلمان برای افشای سیاستهای نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و تبیین چالش‌های فرا روی جهان اسلام از جمله مساله فلسطین نکته اصلی دیگری بود که شرکت‌کنندگان بر آن تاکید داشتند.

این نشست که با مشارکت و تبادل نظر ‪ ۳۰‬نفر از شخصیتهای جامعه مسلمانان انگلیس و صاحب نظران امور دینی، سیاسی و رسانه‌ای این کشور تشکیل شده بود، با تاکید آنان بر قابلیت قدس شریف برای ایفای نقشی محوری در اتحاد مسلمانان پایان یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo