شهید آوینی

 

برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین جهان

بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید سعید فطر به ویژه آن بخش از سخنان ایشان در مخالفت با کنفرانس سازش آمریکایی برای خاورمیانه امروز در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

مقام معظم رهبری شنبه دربخشی از بیانات خود درخطبه های نمازعید سعید فطر با اشاره به تلاش دولت آمریکا برای برپایی یک کنفرانس به اصطلاح صلح "موسوم به کنفرانس پاییزی" خاطر نشان کردند : تاکنون هر اجتماعی که به نام صلح برقرار شده به ضرر مردم فلسطین بوده است به همین علت ملت فلسطین کنفرانس پاییزی را نیز رد می کند، با این وصف دولتهای دیگر چگونه می توانند در کنفرانسی شرکت کنند که ملت فلسطین آن را خدعه می داند؟

برخی از رسانه ها با نقل این بخش از بیانات ایشان گزارش دادند که ایران با هرگونه توافقی که دولت منتخب مردمی در فلسطین آن را به رسمیت نشناسد مخالف است.

آسوشیتدپرس در این باره می نویسد: آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران امروز از کشورهای اسلامی خواستند کنفرانس صلح خاورمیانه را تحریم کنند و ایشان کنفرانس صلح خاورمیانه را به زیان فلسطینی ها می دانند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود نوشت هر چند که احتمال می رود این کنفرانس در آناپولیس ایالت مریلند برگزار شود، اما آمریکا تاکنون درباره این کنفرانس از جمله تاریخ دقیق برگزاری آن، فهرست شرکت کنندگان احتمالی و محل آن جزئیاتی منتشر نکرده است.

مقامهای آمریکا گفته اند که در این نشست که ماه نوامبر برگزار خواهد شد به مشکلاتی رسیدگی خواهد شد که تاکنون لاینحل بوده است، اما آسوشیتدپرس در ادامه به اظهارات مقام معظم رهبری اشاره می کند که ایشان این کنفرانس را حقه ای دیگر بر ضد ملت فلسطین می نامند.

گفتنی است که کنفرانس مریلند در بین برخی کشوری های عربی با بی اعتنایی رو به رو شده و تلاش واشنگتن برای کشاندن آنها به پای میز مذاکره تاکنون به نتیجه ملموسی نرسیده است.

"بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه شرکت در این کنفرانس را رد کرده و مصر، اردن و عربستان سعودی هم هنوز نظر خود را درباره شرکت یا عدم شرکن در این کنفرانس اعلام نکرده اند.

این روند در حالی است که اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب فلسطین از کشورهای اسلامی خواسته است تا در این کنفرانس شرکت نکنند.

خبرگزاری شینهوا چین نیز به پوشش بخش هایی از اظهارات مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت : آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز شنبه ضمن متهم کردن واشنگتن به تلاش برای نجات اسرائیل و لطمه زدن به مردم فلسطین از کشورهای مسلمان خواست کنفرانس اتی صلح خاورمیانه را در آمریکا تحریم کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo