شهید آوینی

 

تکریم و اطعام 300 نفر از ایتام کمیته امداد در نیروی مقاومت بسیج

300 تن از ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیست و ششمین شب ماه مبارک رمضان در ستاد نیروی مقاومت بسیج مورد تکریم قرار گرفتند.

سردار میر احمدی جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به احادیث و روایات از ائمه معصومین ، جایگاه اطعام و تکریم ایتام را در دین اسلام مهم دانست و بی توجهی به یتیمان را یکی از علائم کفر و نفاق برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع ایتام در پیشگاه خداوند افزود: اکرام ایتام به دلیل قدر و منزلت یتیم، دارای پاداش و مزد ویژه ای است و ما باید سعی کنیم تا از این فرصت در ماه رمضان استفاده ببریم.

میراحمدی تصریح کرد: نیروی مقاومت بسیج به عنوان یک نیروی مکتبی و انقلابی که یادگار امام عظیم الشان است اهتمام جدی به موضوع ایتام را دارد و دغدغه این نیرو کمک به مناطق محروم به ویژه کمک به ایتام کمیته امداد بوده و هست که در سال جاری بیش از 4 هزار و 500 یتیم تحت سرپرستی پاسداران نیروی مقاومت بسیج قرار گرفته اند که تا پایان سال به بیش از 8 هزار نفر خواهد رسید.

سردار میراحمدی ساخت بیش از5 باب منزل مسکونی برای ایتام، کمک به جمع آوری کمک های مردمی در حوادث و بلایای طبیعی، مشارکت در جمع آوری هدایای مردمی در جشن عاطفه ها و برپایی پایگاههای کمک های مردمی، شناسایی ایتام و محرومین در نقاط مختلف کشور و معرفی آنها به کمیته امداد امام خمینی(ره) را بخشی از برنامه های این نیرو در خدمت به ایتام عنوان کرد.

در ادامه این مراسم یزدانی جانشین کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیز با قدردانی از مسئولان و فرماندهان نیروی مقاومت در امر تکریم و اطعام تعدادی از ایتام این کمیته خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان بال عاطفی نظام وظیفه سنگینی را در قبال خانواده های تحت پوشش خود دارد.

وی طرح اکرام ایتام را یکی از طرح های موفق این کمیته برشمرد و افزود: این طرح توانسته جایگاه حقیقی خود را در جامعه پیدا کند و باعث تحول در زندگی خانواده ایتام شود .

بر اساس این گزارش، اتوبوس سیار جشن رمضان با استقرار در حاشیه این مراسم به تهیه گزارش از این مراسم و برپایی بازارچه پرداخت.

گفتنی است ، در پایان این مراسم به هر یک از ایتام یک قطعه سکه نیم بهار آزادی از سوی نیروی مقاومت بسیج اهدا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo