شهید آوینی

 

نويسندگان دفاع مقدس خارج از كشور حمايت مي‌شوند

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت: فعاليت‌هاي بنياد منحصر به نيروهاي‌ مسلح نمي‌شود و شامل همه حتي كساني كه در خارج از كشور در حوزه ادبيات حرفي براي گفتن داشته باشند، مي‌شود.


در ابتداي آئين رونمايي از كتاب‌هاي تازه منتشر شده بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كه با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف برگزار شد ميرفيصل باقرزاده رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از اين كتاب‌ها پرده‌برداري و آنها را رونمايي كرد.

بعد از رونمايي از اين كتابها باقرزاده در سخناني با اشاره به اينكه بنياد يكي از قرارگاه‌هاي اصلي فرهنگي كشور است كه بايد در عرصه سياست‌گذاري و هدايت و نظارت فعاليت كند، گفت: مجموعه اين فعاليت‌ها با حمايت‌هايي كه در اساسنامه بنياد به آنها اشاره شده به رشد استعداد‌هايي كه در كشور حرفي براي گفتن دارند كمك مي‌كند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه ادبيات در بسياري از انقلاب‌ها مثل انقلاب روسيه و فرانسه حرف اول را مي‌زد، گفت: اين فعاليت‌ها منحصر به نيروهاي مسلح نمي‌شود و حتي شامل كساني كه در خارج از كشور بخواهند در زمينه ادبيات اثري را خلق كنند نيز مي‌شود.

باقرزاده سپس گفت: با حالت كاملا سوگوارانه‌اي بايد گفت كه در حوزه پژوهش در حد فقر هستيم و به آن شاخص‌هاي استاندارد نرسيده‌ايم و يك حالت ايستايي داريم.
وي در ادامه سخنان خود به سياست‌هاي مهم اين بنياد پرداخت و افزود: حمايت از نويسندگان به صورت مستقيم و در قالب توليد سفارشي از سياست‌هاي مهم ما است كه البته منظور از اين سفارش الزاما اين نيست كه نويسنده حتما چيزي را كه ما مي‌گوييم بنويسد.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اينكه بودجه اين بنياد در زمينه ادبيات 500 ميليون تومان در طول سال است و بودجه هنري هم در همين حد است، گفت: قدرت مانور ما زياد بالا نيست و از مجلس و دولت مي‌خواهيم كه اين نقيصه را برطرف كنند.

حمايت از آثار نيروهاي مسلح، حريم كليه كتاب‌هاي حوزه دفاع مقدس براي تجهيز كتابخانه‌ها، حمايت از ادبيات اقليمي در حوزه دفاع مقدس از جمله ديگر سياست‌هايي بودند كه باقرزاده از آنها به عنوان سرفصل‌هاي بنياد ياد كرد.

در ادامه اين برنامه نيز حميد حسام معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با اشاره به اينكه در همزمان 22 عنوان كتاب رونمايي شده است، گفت: اين كتابها محصول يك سال كار است و قصد جسارت به نويسندگان و شاعران عزيز را نداريم كه كسي فكر كند ما كميت‌گرا هستيم.

 منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo