شهید آوینی

 

به زودی ممنوعیت حجاب دانشجویان در ترکیه از بین می رود

« رجب طیب اردوغان » نخست وزیر ترکیه گفت : « بهترین آرزوی من لغو ممنوعیت ورود دانشجویان محجبه به دانشگاه های ترکیه است » .
وی این مطلب را در ضیافت افطار دانشجویان دختر در آنکارا عنوان کرد.
نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سئوال دانشجویی در مورد این که ممنوعیت حجاب در دانشگاه ها چه زمانی لغو خواهد شد گفت : دولت تلاش گسترده را در این مورد آغاز کرده است .
اردوغان گفت : یکی از بزرگترین انتظارات من مشاهده دانشجویان دختر محجبه و غیرمحجبه ای است که در کنار هم در دانشگاه ها تحصیل می کنند. نخست وزیر ترکیه شهریورماه گذشته در گفتگو با روزنامه « فاینشنال تایمز » برای اولین بار خواهان آزادی پوشش اسلامی در دانشگاه های کشورش شده بود.

اردوغان بااشاره به این که موضوع ممنوعیت حجاب اسلامی در دانشگاه های ترکیه یک مساله سیاسی است گفته بود : چنین موضوعی در کشورهای اروپایی مطرح نیست و سیاستمداران باید برای رفع این مشکل تلاش کنند.
 
نخست وزیر ترکیه گفته بود : به خاطر نوع پوشش نمی توان یک دانشجو را از حق تحصیل محروم کرد و باید از حق کشی در مورد دانشجویان محجبه جلوگیری شود.
با پیروزی دوباره حزب عدالت و توسعه در انتخابات مجلس ملی ترکیه اخیرا انجمن های سیاسی و سازمان های غیردولتی این کشور با برگزاری تظاهرات در اسلامبول و آنکارا خواهان لغو ممنوعیت ورود دانشجویان محجبه به دانشگاه ها شده اند.

در تظاهراتی که اخیرا به همین منظور برگزار شد تظاهرکنندگان از خودداری مسئولان دانشگاه ها از ثبت نام دانشجویان محجبه بشدت انتقاد کردند.
سخنگوی تظاهرکنندگان با عنوان این که آموزش حق همه زنان از اعم از با حجاب و بی حجاب است خواهان رعایت عدالت شده بود.

 منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامي

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo