شهید آوینی

 

نخست‌وزير مالزی: مسلمانان بايد در جامعه منشا خير و بركت باشند

نخست‌وزير مالزی در سخنانی با تاكيد بر اهميت پيروی از آموزه‌های اسلامی در تمامی مراحل زندگی، اظهار داشت: مسلمانان بايد در جامعه خود رفتاری نمونه داشته باشند و منشا خير و بركت باشند.

عبدالله احمد بداوی شب جمعه در ديدار با نمايندگان كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی در مالزی، با اعلام اين مطلب افزود: مسلمانان بايد با تقويت مهارت‌ها و دانش خود‌ منشا خير و بركت در جوامع خود باشند و از اين طريق باعث توسعه و پيشرفت جهان اسلام شوند.

وی در ادامه سخنان خود با تاكيد بر لزوم اشاعه صلح و امنيت از سوی مسلمانان در جهان تصريح كرد: مسلمانان بايد با اعمال و كردار خود به جهانيان ثابت كنند كه اسلام دين صلح و دوستی است.

بداوی افزود: وظيفه مسلمانان اين است كه به جای سوق‌دادن پيروان اديان ديگر به شناخت اسلام از طريق رسانه‌ها - كه اغلب تصوير نادرستی از اسلام ارائه می‌دهند- خود نسبت به ارائه چهره حقيقی دين اسلام اقدام كنند.

نخست‌وزير مالزی با اشاره به اين كه مالزی به عنوان رييس سازمان كنفرانس اسلامی به تلاش خود برای افزايش توانايی اقتصادی و علمی كشورهای اسلامی ادامه می‌دهد، خاطرنشان كرد: مسلمانان در گذشته همواره به دليل خدمات فراوان به بشريت مورد احترام جهانيان بوده‌اند، كه البته اين مسئله در دنيای امروز بسيار كمرنگ‌ شده است.

بداوی كشورهای اسلامی را به تلاش برای كسب موفقيت در زمينه‌ اقتصادی و از بين بردن فقر و ايجاد جامعه اسلامی بر پايه علم و دانش فراخواند و افزود: جوامع اسلامی بايد از پرداختن به موضوعات و مشكلاتی كه باعث عقب‌افتادن اسلام می‌شود اجتناب كنند تا تلاش آنان در زمينه‌های مختلف نتايج بهتر و مطلوب‌تری در پی داشته باشد.

وی در پايان سخنان خود با تاكيد بر اهميت بسيار زياد اتحاد و همبستگی در ميان مسلمانان، با اشاره به مسئله فلسطين بر لزوم حل كامل و همه‌جانبه اين مشكل تاكيد كرد.

 منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo