شهید آوینی

 

مرکز مطالعات فرهنگ و رفتار دینی جوانان تاسیس شد

طی تفاهم نامه همکاری میان سازمان ملی جوانان و حوزه علمیه قم ، مرکز مطالعات فرهنگ و رفتار دینی جوانان تاسیس شد.

تبادل و همکاری در زمینه بانک مطالعات و اطلاعات جوانان و تاسیس رشته مطالعات جوانان با گرایش دینی در سطح 3 و 4 حوزه و آموزش و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد طلاب جوان از دیگر محورهای همکاری این دو نهاد است که در حال حاضر اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش ، همکاری در خصوص حمایت مالی از پایان نامه های سطح 3 و 4 طلاب در حوزه مسائل جوانان، حمایت از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی، هنری، تحقیقاتی و مطالعاتی طلاب جوان، همکاری در خصوص انجام تحقیقات ، تالیف کتب و انتشار نشریات مرتبط با مسائل نوجوانان و جوانان از دیگر محورهای همکاری سازمان ملی جوانان و حوزه علمیه قم بر اساس تفاهم نامه بوده که مراحل اجرایی را طی می کند.

براساس این تفاهم نامه ، سازمان ملی جوانان می تواند، از طریق ارتباط با فضلا و علمای حوزه علمیه ، مشاوره علمی کسب کند. علاوه بر این تبادل مطالعاتی وعلمی در مورد تحقیقات و مطالعات انجام شده در ارتباط با مسائل جوانان ، همکاری درجهت هدایت طرح های تحقیقاتی فضلای حوزه علمیه قم به سمت مسائل، نیازها و مشکلات جوانان و ارائه برنامه و راهکارهای لازم برای رسیدگی به وضعیت آنان از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

شایان ذکر است ، این تفاهم نامه، با توجه به ظرفیت های بالای حوزه های علمیه در زمینه شناخت دقیق و علمی ابعاد و ضرورت های دینی ، مذهبی و معنوی این دوره و به منظور اتخاذ سیاست ها، برنامه و اقدامات موثر و کارآمد در حوزه جوانان در بهمن ماه سال گذشته به امضای سازمان ملی جوانان و حوزه علمیه قم رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo