شهید آوینی

 

همبستگی مردم کشورهای اسلامی با مردم فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با ایران اسلامی در کشورهای سوریه، عراق، پاکستان، بحرین وافغانستان برگزار شد و راهپیمایان بر آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیستها تاکید کردند.

پناهندگان فلسطینی ساکن سوریه و شمار زیادی از شهروندان سوری امروز با برگزاری راهپیمایی در اردوگاه الیرموک در جنوب شهر دمشق - پایتخت سوریه - روز جهانی قدس را گرامی داشته و بر همبستگی با ملت فلسطین تاکید کردند.

گروه ها و نیروهای ملی و اسلامی این راهپیمایی را به مناسب روز جهانی قدس برگزار کردند و راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، پرچم حزب الله و نیز تصاویر شیخ احمد یاسین رهبر فقید جنبش حماس و سایر رهبران شهید فلسطینی بر ادامه مقاومت تاکید کردند.

در این راهپیمایی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و شماری از رهبران گروه های فلسطینی به ایراد سخنرانی پرداختند.

راهپیمایی مشابهی نیز در برخی شهرهای عراق برگزار شد و هزاران نفر از مردم این کشور در راهپیمایی گسترده همبستگی خود را با  ملت فلسطین اعلام کردند.

هزاران پاکستانی نیز با ریختن به خیابانها و برگزاری راهپیمایی، شعارهایی را در تلاش برای آزاد سازی بیت المقدس از دست صهیونیست ها سردادند.

شهر کابل - پایتخت افغانستان- نیز شاهد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بود که مردم با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکارهایی ضمن همبستگی با ملت فلسطین، علیه اشغال قدس شعار سردادند. راهپیمایان همچنین تصاویر جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا را به  آتش کشیدند.

امشب نیز گردهمایی گسترده ای در گرامیداشت روز جهانی قدس در شهر بیروت - پایتخت لبنان- برگزار می شود که قرار است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در آن به ایراد سخنرانی بپردازد.

روزنامه اخبارالخلیج بحرین نیز از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در این کشور خبر داد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo